Ervaringen zadels. (Genoemd in Topic)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Quente_

Ervaringen zadels. (Genoemd in Topic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 17:17

12 oktober komt hier de zadelmaker/zadelpasservice.
Ik heb bij veel zadels al een beetje opgezocht met ervaringen enzo.
maar aangezien op de site van dit bedrijf geen foto's van de zadels staan, en natuurlijk ook niet meer ervaringen, wou ik dat aan jullie stellen Haha!

Foto's en ervaringen van 1 of meerdere zadels zijn zeer welkom dus ! Bloos

Het zadel zou op een nu nog wat smallere KWPNer komen te liggen van 4 jaar.(Normale tot hoge schoft)
Uiteraard hoeft hier over niets te komen,dat laat ik dan wel over aan de passervice Haha!

Dressuur:
* Chamberlain Inverness
* JC Granat Grand

VZH:
* Wintec 500
* JC Malachit
* Euroriding Topas
* JC Rubin
* Chamberlain Adriana
* JC Celebration (Door de wat duurdere prijs ben ik hier nog niet zeker van of ik die laat komen)
* Lemetex Magic

maximee

Re: Ervaringen zadels. (Genoemd in Topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:33

Ik heb best vaak met een Wintec 500 gereden, en ze zitten vrij vast en hebben fijne kniewrongen
Vooor een dressuurzadel heeft JC wel echt mijn voorkeur! Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:44

Van de bovengenoemde zadels heb ik alleen ervaring met de Wintec 500 VHZ. Opzich is het een prima zadel met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik kan er zowel positieve als negatieve punten over opnoemen. Positief is natuurlijk de prijs, lichtgewicht, weinig onderhoud en de levensduur. Voor een kunststof zadel vond ik hem toch erg netjes blijven bij intensief gebruik!

Negatief; het zadel valt (op de boom na) weinig aan te passen aan je paard. Daarnaast vond ik de 500 een erg harde zit hebben, bij langere ritten reed ik mezelf al snel door. De VHZ biedt verder ook weinig steun (maarja, wat verwacht je van een VHZ) en was niet echt bevorderlijk voor mijn houding. Op den duur ontwikkelde ik namelijk een lichte stoelzit in dit zadel.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:56

Zal de 500 vzh dan niet echt geschikt zijn voor een jong paard die nog wel wat zou groeien in beide richtingen ?