ervaringen euroriding titan 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

ervaringen euroriding titan 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:10

hoi bokkers,

ik ben al een poosje bezig me te orienteren op een goed zadel,en ik kom uit op de Euroriding titan 2,kwaliteit moet ook erg goed zijn.

laatst zat ik even op een euroriding diamant en dat vond ik echt fijn,ik merk dat ik de wrongen tegen mijn been erg prettig vind,wat deze titan nog meer heeft.

wie heeft dit zadel,op wat voor type paard ligt het en wil zijn/haar ervaringen delen Haha!
waar kan je ze trouwens kopen(ik weet alleen drunens ruiterhuis,maar dat zit erg ver)

Lauwsiej

Re: ervaringen euroriding titan 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:12

Van Rijs (Zevenhuizen ZH) verkoopt ook Euroriding, dus denk dat ze dat type daar ook hebben Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:41

Ik vind het echt verschrikkelijke zadels. Niet alleen om zelf op te zitten, maar het hele idee. Het zadel heeft van alles gewoon teveel. Lijkt me niet dat zo'n zadel echt gunstig is voor een onafhankelijke zit...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:43

Ik heb zelf net een Euroriding Diamant bij het Drunens Ruiterhuis gekocht. Wij wonen in Castricum en zijn daar zelf met pony in de trailer langsgeweest (ze hebben een binnenbak daar). Maar ze komen ook in Noord-Holland langs hoor Knipoog (wij wilden alleen geen week meer wachten).
En ik weet dat Vroegop uit St Pancras ook dealer van Euroriding is geworden, maar ik weet niet of ze ze inmiddels in huis hebben.

De euroriding diamant was overigens het enige zadel dat en goed op mn pony lag (namelijk niet van die hoge kussens) en waar ik lekker op zat.
Heb ook op de Anatomica gereden, maar die kussens waren veel te hoog voor de rug van mn pony (heeft vrij rechte rug).
Het is echt een kwestie van passen en meten want ik heb op behoorlijk wat zadels gezeten voordat we er één hadden die echt goed op Heros zijn rug lag. Ook nog op een Ainsley gereden, zat superlekker, ook goed op zijn rug, maar wiebelde weer van links naar rechts en vv.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 05:50

bedankt voor jullie reacties,ik ga wel verschillende dingen uitproberen,kijken wat het beste ligt

avina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:30

Ik heb een paar maanden geleden zo een zadel gekocht en ben er supertevreden over.
Heeft een lekker zachte zit voor mij en past goed op mijn paard.
Die dwingende zit, vind ik ook een voordeel voor mijn eigen houding (heb ondertussen al vele 7's gehad op mijn protocol, terwijl ik daar vroeger altijd de standaard 6 voor kreeg)

Succes in je zoektocht!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:01

Hee, ik heb gisteren na bijna twee uur zadelspassen en uitproberen (arm paard) gekozen voor een Euroriding Titan 2, 17,5 inch.
Echt een heerlijk zadel voor een knieenknijper als ik Clown
Ik heb ook op Prestiges en KN zadels gezeten, maar iedere keer lag het of voor Vygho niet goed, of voor mij..
Voor de pony hebben wij een Euroriding Diamant. Echt een geweldig zadel. Het blijft lang mooi, en met haar moeilijke rug was dit het enige zadel dat wilde passen.

Heb je je zadel al? Hoe vindt je hem? En blijft alles mooi zacht en gaaf?