Zadel: bovenwerk stuk, toch gebruiken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Zadel: bovenwerk stuk, toch gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:46

Hallo

Mijn zadel is een tijd geleden terug onder mijn pony gekomen tijdens een aanrijding. Pony had gelukkig niets (bijrijdster wel: kon 6 maand gaan revalideren helaas! is nu weer helemaal goed Knipoog ) maar mijn zadel sja... die ziet er niet meer uit Clown Het is een Wintec, het bovenwerk is bij de boom gescheur en achter bij de boog wat. Verder zitten er wat schaafplekken op het zadel. Boom is nog helemaal heel (kan ik met blote oog zien, aangezien het kunstof ervoor weg is Clown). Mijn nieuwere zadel blijkt nu veel te smal te zijn. De wintec past nog wel, is het veilig om de wintec erop te leggen?

Flew

Re: Zadel: bovenwerk stuk, toch gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:49

Kun je de Wintec niet laten maken? Clown Of is het voor op de korte termijn?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:50

Zolang de constructie van je zadel nog heel is, en de beugelriemen, singel en stoten niet elk moment kunnen scheuren lijkt me dat geen probleem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:51

Het is een uber oud model Knipoog Het is echt voor tijdelijk gebruik: ik ga binnenkort naar de zadelmaker om of mijn huidige zadel aan te laten passen, of een nieuwe. Bij de wintec zal er een volledig nieuw bovenwerk op moeten komen Nagelbijten / Gniffelen dat zal vrij prijzig zijn (en dat voor een vreselijk oud zadel: wintec sport Clown)

De singelstoten zijn gelukkig bespaard gebleven: de klap is op de bovenkant terecht gekomen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:52

Ja zolang je paard er geen hinder van ondervindt is er volgens mij geen probleem. of jij lekker zit dat is natuurlijk een ander punt Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:53

haha nou het is ook niet echt bepaald een trofee om mee te rijden Clown Er pluizen stukjes van het bovenwerk af (in de manen) Nagelbijten / Gniffelen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:56

zo'n zadel heeft mijn zus eerder ook gehad. Bovenkant helemaal aan gort maar geen breuken aan de boom of iets dergelijks. Ze heeft er een suede lap overheen laten zetten, was nog niet eens zo duur, maar prijs is hier niet blijven hangen. Zadel word na 7 jaar na reparatie nog steeds gebruikt door familie. Het lijkt voor het oog niet mooi maar is wel erg fuctioneel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:58

Bij mij is niet alleen de bovenkant aan gort: bij de boom is het helemaal gescheurd, aan de achterkant en op de zweetbladen zit een prachtige grote schram Clown met 1 suede lap kom ik er niet.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:00

oke maar met een schram op en zadel moet je kunnen rijden toch? Of is hij al helemaal door???

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:01

nee gelukkig niet! mooi is het niet Nagelbijten / Gniffelen

ik gooi over de zitting wel zo'n bontje (dan zie je de scheuren ook minder...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:16

Weetje zeker dat je boom nog heel is? Wat jij ziet is het kopijzer, er kan ook wel een scheur in de zitting zitten.

Mocht dat allemaal niet het geval zijn, rijze, zolang je erop kan zitten is het toch jouw keuze?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:23

Scheur in de zitting volgens mij niet, heb met veel geweld erop staan drukken maar veerde niet. Kopijzer is inderdaad nog heel, al is het iet wat geschaafd.
Ik heb het idee dat het zadel zelf niet stuk is, alleen dus het bovenwerk (ach: dan maar even niet mooi, het is beter dan het te smalle zadel dat ik gebruikte)