Boomloos ook voor hoge schoft?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Boomloos ook voor hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:10

Kan goed zijn dat hier al een topic over is, maar ik heb niks kunnen vinden. Kan iemand mij vertellen of een boomloos zadel ook geschikt is voor een paard met een hoge schoft, en enigzins ruggegraat? Ik zie boomloze zadels namelijk vaak liggen op de wat rondere paardjes..

dolor

Re: Boomloos ook voor hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:28

dat past wat moeilijker. bij boomloos heb je geen terug gesneden kamers, dus drukt het snel op de schoft. bij naturals zijn hier al veel topics over en zij kunnen je beter helpen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:29

Silence heeft ook een redelijke schoft en daar ligt een boomloos zadel wel heel goed op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:30

Het kán wel, maar je moet het eigenlijk zelf even proberen.
Vaak worden boomloze zadels (en ook gewone zadels trouwens) té ver naar voren gelegd, maar als je hem ver genoeg naar achteren legt, met een hoger voorboogje erin, dan heb je kans dat het wel past. Even goed opletten of er een paar vingers tussen passen..
Een iets hogere ruggengraat kan geen kwaad, daarvoor kun je een extra paar inlages in je pad doen, dan is er wat meer ruimte voor de ruggengraat.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:04

Belangrijkste bij hoge schoft is goede pommel en goede pad ( die veel ruimte geeft ) !
Ik reed mijn paard met hoge schoft met een barefoot zadel. beviel goed, alleen kon ik geen goed dekje vinden voor in de zomer. Voor de winter heb ik de mattes pad, die vulde ik dan extra op van voren. HAF pad vond ik een ramp voor paarden met hgoe schoft.

Groetjes,

Maris

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:14

Ik had er ook een topic over gemaakt, maar daar kwam uit dat ik verschillende zadels moest testen. zal zo even opzoek gaan naar mijn topc Lachen