benodigdheden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lothorien

benodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 18:50

welke benodigdheden heb je zowiso nodig voor een eigen paard
ik probeer al een paar dagen een lijstje te maken, maar heb het gevoel dat ik altijd dingen vergeet Bloos

RianC

Re: benodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:57

Borstels,Zadel,Hoofdstel,Halster,Longeerlijn,Misschien Dekens,ehm beschermers, dekjes, heb geen diee

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:03

rianCciie schreef:
Borstels,Zadel,Hoofdstel,Halster,Longeerlijn,Misschien Dekens,ehm beschermers, dekjes, heb geen diee

dit probleem heb ik dus ook Tong uitsteken

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:07

Lothorien schreef:
welke benodigdheden heb je zowiso nodig voor een eigen paard

Euhm... laten we eens beginnen met een goede stal, weidegang, voedsel, zadel, hoofdstel, regendekens, winterdekens, halster, dekjes, etc. Haha!

Poetsspullen zijn bijzaak en kosten naar verhouding geen drol. Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:08

Halster + touw, hoofdstel, zadel + wat daarbij hoort (dekje, singel enz.) borstels (rosbortel, harde + zachte borstel, manenkam), hoevenuitkrabber. Als je wilt longeren: longeerlijn, singel, evt bijzet (veel keuze, kun je beter kijken wat het beste bij jou en je paard past), longeerlijn, longeerzweep (ook niet bij elk paard nodig). Je kunt nat. nog veel meer kopen zoals dekens enz. Ligt eraan wat je precies wilt gaan doen met je paard en hoe je hem houdt (weide of stal) Ik zal ontgetwijfeld nog wel wat vergeten zijn Haha!

cheyennecz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:55

Inderdaad een goede stalling is het eerste vereiste dan heel belangrijk een goed passend zadel, hoofstel en een goed gevulde poetskoffer een zweetdeken en een winterdeken (ligt weer aan het ras) en een eerste hulpkoffer voor ruiter en paard is ook geen overbodige luxe verder het adres van een goed dierenarts dan kom je al een heel eind, de rest komt vanzelf iedere keer zie je wel weer iets leuks voorbij komen
succes met de voorbereiding en natuurlijk met je eventele aanschaf

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:11

Er zijn al meer van dit soort topics voorbij gekomen, misschien even met de zoekfunctie proberen Lachen

Eens denken wat ik allemaal heb..
Stal inclusief hooi en wei.
Brok/muesli
Goed passend zadel
Hoofdstel
Dekje
Longeerlijn (eventueel met longeersingel)
Longeerzweep
Poetsspullen (rosborstel, harde borstel, glansborstel, mensenborstel voor de staart en manen, hoevenkrabber, elastiekjes)
Verzorgingsspullen (ik heb zelf veel van t merk cowboy magic, dat is echt een aanrader: antiklit, droogshampoo, yellow-out shampoo) Dingen als teer en hoevenvet enzo vind ik niet nodig, dat is juist slecht.
Halster & touw (zelf heb ik alleen een touwhalster, alleen om mee te wandelen)
Suplementen (lijnzaadolie, kerabol, en af en toe wormkuur)
Doosje snoepjes
Medicijnen enz (betadine shampoo, watjes en schoon water en ook pleisters voor jezelf)
En dan nog rijspullen; cap, zweep, laarzen enz
Dekens enzo vind ik niet nodig voor mijn paard, maar dat ligt er dus aan wat je met je paard wil doen. Scheren of niet.. Intensief rijden.. Een zweetdeken is wel handig om in je kast te hebben.
Beenbescherming doe ik ook niet aan. Maar als je gaat springen zijn peesbeschermers wel veilig.

En verder altijd rekening houden met bijkomende kosten:
Inenting
Hoefsmid
Tandarts
Dierenarts bij ziekte
Fysio bij (rug)problemen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:35

Wat ook een hoop ellende kan voorkomen zijn hot/cold-packs. Deze kan je met een bandage (er zijn ook speciale banden met klitteband voor) over een zwelling oid doen.
Bijvoorbeeld: paard wordt versufd (ziek, voor de tandarts ofzo) en beweegt te veel, dan kan toch de hals opzetten en dat kan je verminderen met zo'n pack.
Je hebt ze ook die 1malig te gebruiken zijn! (voor mensen weliswaar, maar ook toepasbaar voor paarden) Deze zou je mee kunnen nemen op wedstrijden of buitenritten enzo.

Daarnaast heb ik een thermometer ook nog niet voorbij zien komen en een stethoscoop waarmee je de darmaktiviteit beter kan horen en de hartslag kan meten.