Mijn paard heeft sinds halve week ongeveer een wondje op haar rug, precies waar het zadel op ligt.
Heb het toen dus maar elke keer na het rijden de wond met betadine behandeld.
Maar nou zei vandaag de staleigenaar dat het echt enorm goed kan zijn dat het door het zadel ligt..
En nu ze het zei, begin ik er toch erg over na te denken dat t echt zo is.
Ik had gedacht dat het zadel prima op haar lag..
Ze vertelde dat daardoor een paard ook erg moeilijk met rijden kan worden.
En eerlijk gezegt heb ik dat van de week best gemerkt. Met het rijden zelf niet, wel naar de bak toe lopen. Toen liep ze elke keer te stijgeren etc.. Iedereen dacht dat het kwam door haar jonge leeftijd(4) die dan nog best dat soort dingen kunnen gaan doen.
Zal proberen te omschrijven hoe het wondje eruit ziet:
Het wondje zit precies ongeveer bij het uiteinde van het zadel (iets meer naar voren). Het zadel is van kunststof.
Het wondje ziet er uit als een kaal plekje,met wat schilfertjes. daaromheen wat kleine bobbeltjes.(heel klein).
Nou weet ik eigenlijk niet of ik een zadelmaker zou laten komen,en direct dus in de 50 euro betalen om t even na te laten kijken en gelijk een knal nieuw passend zadel moet kopen voor haar.
Dat durf ik eigenlijk mijn moeder niet aan te doen om al die hoge kosten te betalen.
Weet alleen ook weer niet of het verstandig is om een tweedehansje op MP etc. te gaan kopen.
En aangezien ze nog maar 4 jaar is, kunnen de spieren nog bij haar komen.. Waardoor je weer kans hebt dat t nieuwe zadel niet gaat passen ?
Bedankt alvast !