Te ver naar voren en als het het naar achteren legt is komt het te ver op de rug. Ik heb ook het idee dat de boom wat te smal is (of de kussens teveel opgevuld van voren)
hetr zadel ligt achter op de lenden dan krijgt je paard geheid last van zn rug dus hij is inderdaad te groot ik zou als ik jo was een kleinere maat nemen of een zadel wat van model korter is
hoi, het zadel is duidelijk te groot voor de pony steekt te ver naar achter en te ver naar voor misschien dat een dressuurzadel beter past 17 - 17,5 inch
Ik had hetzelfde probleem met mijn (korte) paardje. Ik heb nu een zadel dat niet van die souflékussens heeft, maar kussens die direct naar beneden lopen, dat scheelt zo 5/10 cm.
Als ik naar dit zadel kijk: Dieptepunt ligt meer naar achter dan op de helft van het zadel: waarschijnlijk is de boom te smal en de lengte kan in mijn ogen net. Maar vanaf een foto is dit niet gemakkelijk te bepalen.
nadeel he met die korte ronde pony's ik vind hem niet zo raar liggen als je in het midden van het zadel zou zitten dan zit je prima op de rug zo te zien. zadel ligt inderdaad wel wat op de schouder,maar als de boom zo breed is dat die schouders vrij onder het zadel kunnen bewegen dan zou het best kunnen dacht ik?
Zadel komt zo te zien zeker 5 cm voorbij de laatste rib. Dus is te groot. (van voor naar achter) Ook lijkt ie iets achterover te liggen. Als je kijkt naar dit plaatje http://img467.imageshack.us/img467/1176 ... 2rflr0.jpg dan zie je dat de ribben niet zo ver naar achter vastzitten aan de ruggengraat. Bij deze pony ligt ie halverwege z'n lendenen.