3 keer rijden met slecht passend zadel heel erg?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

3 keer rijden met slecht passend zadel heel erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:55

Mijn zadel lag niet helemaal goed meer en word een beetje bijgesteld (dat was helemaal niet erg ofzo). Maar nu heb ik voor een week een leenzadel gekregen, maar dat blijkt dus niet goed te liggen. Ik heb er 3 keer mee gereden en mijn pony loopt er een beetje stijf mee (kan ook komen omdat ze niet op de wei had gestaan ivm met het weer) en ze loopt niet meer nagelijk en kijkt er niet zo vrolijk bij. Vandaag kwam ik erachter dat dat van dat zadel kwam.. Is het erg dat ik er 3 keer mee gereden heb? kan dat kwaad met haar rug ?

garny95

Re: 3 keer rijden met slecht passend zadel heel erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:59

goed dat je nu weet dat het zadel niet goed is, niet meer gebruiken dus. Je ziet gauw genoeg of ze gevoeliger is op haar rug dan normaal, of dat er zwellingen zijn of verdikkingen.
En anders kan het zijn dat ze wat stijver loopt doordat het zadel wat op haar schouderblad ligt wat de beweging belemmert.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:25

Niet meer gebruiken inderdaad Knipoog
En ik zou even een paar dagen de rug goed roskammen, masseren, het kan namelijk dat je paardje nu wat spierpijn heeft door dat ze haar rug de laatste keren verkeerd heeft gebruikt.
Je kan het niet terugdraaien, dus ik zou er niet te lang over piekeren. Gewoon zorgen dat het niet nog eens gebeurd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:26

3 keer is niet zo erg Lachen je kan er nu toch niets meer aan doen om het terug te draaien Lachen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:15

okee Haha! zou het ook goed zijn om der onder het solarium te zetten? dat schijnt ook goed te zijn voor de rug..??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:17

Warmte is wel goed voor de spieren Lachen Maar heeft ze er last van dan?