[WN] Welke waterDICHTE deken voor mijn QH?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cowvrouw

Welke waterDICHTE deken voor mijn QH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:07

Ik ben op zoek naar een nieuwe waterdichte winterdeken met fijne pasvorm voor mijn QH. Hij moet zeker waterdicht (en ik heb het idee dat dat bij sommige firma's nog wel eens snel wordt gezegd) zijn omdat mijn paardje hele dagen buiten staat!
Wat zijn jullie keuzes en ervaringen? Alvast bedankt!

romeorowan

Re: Welke waterDICHTE deken voor mijn QH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:40

De dekens van Pagony van Divoza passen op mijn quarters perfekt, ze krijgen er ook geen schuurplekken van. Ook de waterdichte dekens van Harry's Horse liggen prima op mijn paarden.
Beide merken zijn ook nog 'betaalbaar' en zijn goed waterdicht.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:22

watherbeeta, hebben tenminste ruimte op de kont en ene mooie grote staartflap zodat de kont ook droog blijft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:39

Ik zweer nog steeds bij Horseware Haha! Je ziet dus zoveel merken zoveel aanhangers Clown
De hier genoemde zijn bij mijn weten allemaal redelijk tot goed waterdicht. Wat de pasvorm aangaat tja dat is weer een kwestie van proberen. Wat op de ene QH goed ligt wil mss op de ander niet eens passen.

Ik heb meerdere merken gehad, voor mij is en blijft de Horseware de beste (kwa waterdichtheid en pasvorm) de HH is op zich ook goed waterdicht al merk ik wel dat na een paar jaar dat wat minder word (in tegenstelling tot de Rambo die met 15 jaar nog steeds superwaterdicht is) Pagony vond ik nog net ietsje minder kwa waterdichtheid, die gaf na 1 jaar al de geest. BR ligt hier ook goed, en blijft ook aardig waterdicht.

Als je overigens bang bent voor schuurplekken zorg dan dat de voering van de deken glad is. Dat voorkomt in vele gevallen de schuurplekken.

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:51

Ik ga ook voor horseware ( rambo) , perfecte pasvorm , blijft altijd liggen ,ook als ze gaan rennen of rollen en echt waterdicht ! Ze zijn wel duur maar dan heb je er wel jaren plezier van .

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:36

ik zweer ook bij de rambo, mijn oude is helaas niet meer waterdicht maar heeft het 15 jaar uitgehouden en mijn nieuwe is ook al weer 6 jaar en is nog steeds waterdicht en dat kan ik helaas van de meeste dekens niet zeggen.... Pling

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:25

Heb ook al jaren Rambo, echt ideaal! Zijn supersterk, honderd procent waterdicht en gaat er onverhoopt toch iets kapot, dan hebben ze hele loyale garantie zodat je zeker weet dat je bij een kapotte musketonhaak vaak alweer een nieuwe deken krijgt.
Ik ben wel erg benieuwd naar de speciale QH dekenlijn van Rambo, want bij Scarlett zou ik graag net wat meer ruimte bij de borst hebben...

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:38

die van ons hangen zich op in de rambo, ook ik ben dus wel benieuwd naar de qh lijn

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:40

WN AM -> WN TR

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:42

ook mijn quarter prijkt met een pagony tiger om haar billen

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:17

ik heb er nu een QHP op liggen niet duur en past perfect, de mijne staat nog dag en nacht buiten en niks doorgelekt kun je tevens een hals bij krijgen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:19

ik heb nu ook voor het eerste deze zomer een waterdichte deken van QHP en ben er erg tevreden over. M'n paard staat dag en nacht buiten en de deken heeft de afgelopen weken al heel wat regen en wind moeten doorstaan, maar ze was totaal niet doorgeregend, ook was t zelfs niet bij de hals naar binnengeslagen. Dus ben erg tevreden, en ze zijn ook nog goed betaalbaar.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:37

Die van mij heeft n winterdeken van ANKU Clown past haar super! en nu heeft ze een overgangsdeken van Kieffer op en die ligt ook heel goed.

cowvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 22:03

Bedankt voor jullie reactie's!
Ik ga morgen eens kijken voor de bucas en rambo dekens, er is van bucas ook een model "Big Neck"
misschien dat dat een optie is.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:19

Die Bucas big neck heb ik net voor mijn (western)Fjord gekocht. Hij loopt er nu al twee weken mee rond en ben er erg tevreden over. Voor mijn arabier heb ik alleen nog maar Bucas dekens (na slechtere ervaringen met andere, goedkopere, merken), dus ik was ook erg blij met deze big neck variant.

cowvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 23:46

@Kaunos: Is hij echt veel ruimer dan de normale bucas? Zowel bij de hals als op de borst? Hoe groot is jouw haf en welke maat heb je genomen? Heb je een all-in-one of een rain? Haha!
Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest en thuis gekomen met een euro-star, qua prijs en kwaliteit verhouding echt een superdeken (vindt namelijk de rambo QH veel te duur)! Maar hij ligt voor geen meter! Dus morgen weer terug, ook twijfel ik nog een beetje over de dikte die ik zal nemen. Als ik de temp. tabel op de site van bucas moet geloven, is een all-in-one toch nog vaak te warm.
Ik ga haar niet scheren, maar daarentegen hebben we wel koude stallen (in een hoge loods)........Tjee dit is nog moeilijker dan voor mezelf kleren kopen!
Kan me niet herinneren dat het voor mijn kwpnner ooit zo moeilijk is geweest!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:34

Arthur heeft een Lamicell deken die waterwerend is. Ik heb alleen de niet waterwerende versie. Moet je even kijken op http://www.westernstore.nl. Pasvorm vind ik persoonlijk voor mijn oudere quarter merrie perfect, de jongste is wat smaller, daar zit hij minder goed. Voor echt regenachtig weer gaat er een 0 grams Harry's Horse overheen, maar daar staat ze dan niet hele dagen mee buiten....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:40

ik zweer zelf bij Cattleman, helaas alleen de usavlag die tegen de regen kan maar het model is voor mijn beide paardjes (paint en forse tink) perfect!
Met name door de teruggesneden schoft en de ronde billen. Lekker zonder borstsluitingen, hoppa over het koppie en klaar is Klara!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:15

Ik heb al jaren Rambo en Horseware dekens perfekte pasvorm voor mijn Quarters, geen centje last met schuurplekken ofzo.
Ik heb nu een nieuwe Weatherbeeta liggen maar deze is nog nieuw dus ben benieuwd, ze moeten super liggen op Quarters.
De Pagony dekens heb ik slechte ervaringen mee zoals schuurplekken, slecht materiaal scheurt snel.