goedkoop zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaG

goedkoop zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:42

Hallo, ik ben opzoek naar een veelzijdigheidzadel voor als ik eens een keer een sprongetje maak en voor de buitenritjes
Nu had ik op de site van zadelmarkt.nl goedkopen zadels zien staan maar ik weet het ook niet voor dat geld?? Heeft iemand ervaring met deze zadels of winkel.. zo ja op een goed of slecht manier??

Ik hoor het graag, groetjes

bromfiets

Re: goedkoop zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:43

Als je de zoekmachine gebruikt zul je heeeeeel veel topics vinden over zadelmarkt. Die zijn bijna allemaal negatief...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:45

je kan denk ik beter op zoek gaan naar een goed tweedehands merkzadel, en die door een zadelmaker op jouw paardje op maat laten maken

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:46

bij ons op stal ligt een veelzijdigheidszadel,2de hands.weet niet wat die dame er voor wil hebben en weet ook niet zo wat het merk is,wel een fijn zadel.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:47

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:48

Laatst bijgewerkt door Arielle_ op 27-09-07 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:49

Er zijn al veel topics over zadelmarkt, de meeste ervaringen zijn slecht.

Zadels van zadelmarkt worden gemaakt in lage-loon landen. Het leer wordt gemaakt van afvalrestjes, die worden op elkaar geperst, met lijm ertussen, en daarna wordt het geverft zodat het één grote lap leer lijkt. Daardoor voelt het leer erg stug aan.
De bomen worden ook met massaproductie gemaakt, en daardoor zitten er regelmatig scheve bomen tussen. Soms zo scheef dat je het van een afstandje kan zien, maar soms ook heel minimaal, zodat je het zelf niet kan zien of voelen, maar je paard er wel last van kan krijgen, en díe zijn dus juist heel gevaarlijk. Een jaar later kan je paard ineens helemaal vast zitten aan een kant van de rug, door zo'n scheef zadel.
Mijn advies dus: Niet doen Knipoog Voor een beetje meer kun je een mooi, tweedehands merkzadel vinden.

Melaniee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:10

Ik zou eerder een iets duurder. Is better voor de rug van je paard

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:13

De pony van mijn vriendin heeft ook een zadelmarkt zadel, ik moet zeggen dat het zadel heerlijk rijdt..
De kwaliteit leer voelt alleen wel een stuk minder van mijn BR, hoe het met die bomen zit weet ik niet. (Al hoor/lees ik er niet veel goeds over Bloos )

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:44

Heb zelf een. Een ontzettend slechte kwaliteit. Heb hem nog geen jaar, waar de beugeriem zitten word het helemaal bruin :s.

Hij licht ook niet goed op de pony.

Je kunt beter een iets duurder zadel kopen waarje 5, 10 of meer jaar mee doet dan een zadel van zadelmarkt waar je elk jaar een nieuwe kunt kopen.

Optie 1 is dán goedkoper hoor!

Edit: uiteraard zijn tweede hands (merk) zadels ook prima!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:08

_> HAR

19karen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:21

Kijk eens in de bit van deze maand. Daarin staat een heel artikel over gebruikte zadels (ook van zadelmarkt) bij 'de mening van' Daarin wordt het ook nadrukkelijk afgeraden. Veel ervaren zadelmakers komen niet eens een kapot zadel dat via zadelmarkt is gekocht maken, gewoon omdat ze weten dat het slechte kwaliteit is.
Ook het opvullen van zo'n zadel kost veel meer dan het hele zadel zelf Scheve mond .
Ik zou nog even doorsparen, en een goed zadel laten aanmeten dat scheelt op den duur veel in de kosten denk ik zelf Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:04

laat anders eens een zadelmaker komen met 2de hands zadels,kan het ook ter plekke aangepast worden op je pony als je een nieuw zadel niet kunt betalen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:05

OF een goed merk 2de hands zadel
of een eric thomas zadel... of een wintecje

Is beter als marktplaats Lachen

Eric thomas zijn wel fijne zadels!

Nougat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:04

Thorrowgood zadels zijn goed en niet duur! Misschien is dat een optie? Lachen

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:15

Ja, ik heb ervaring met zadelmarkt.nl en IK KOOP NOOIT MEER EEN GOEDKOOP ZADEL. Je kan beter een 20 jaar oud kieffer zadel kopen ofzo.

Een zadel van zadelmarkt.nl, zit voor geen meter, steunt helemaal niet goed, zakt helemaal uit, bij mij bladerde de verf van de beugelriemen af, etc. etc. Na een jaar is het zadel geen 50 euro meer waard.
Als je een goed-onderhoude tweede of derde hands kieffer neemt dan heb je een lekker zadel dat niet veel in waarde zakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:12

ik neem aan dat je bedoeld een goedkoop nieuw zadel?
want een goede 2de hands(KN,Stubben)kan ook goedkoop zijn,idd bv een oudere!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:14

maar als je voor een goedkoop zadel wilt gaan, kan je net zo goed voor een wintec zadel gaan..

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:55

Snoevie schreef:
ik neem aan dat je bedoeld een goedkoop nieuw zadel?
want een goede 2de hands(KN,Stubben)kan ook goedkoop zijn,idd bv een oudere!

Ja, dat bedoelde ik Knipoog

Nessah schreef:
maar als je voor een goedkoop zadel wilt gaan, kan je net zo goed voor een wintec zadel gaan..

Persoonlijk ben ik niet zo fan van wintecs. Ik heb vroeger toen ik klein was ook op een wintec gereden. Die was niet zo zwaar en dan kon ik zelf goed opzadelen Tong uitsteken. Bovendien hoef je die niet te onderhouden.
Maar die wintecs gaan ook niet zo heel lang mee. Op die wintec was ik na een aantal jaar door de zweetbladen heengesleten. En toch zitten wintecs ook niet zo lekker als kieffer, stübben, etc.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:57

mijn wintec gaat al jaren mee hoor!
hij ziet er nog perfect uit en word gewoon fanatiek gebruikt Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:58

de wat nieuwere wintecs zijn best van goede kwaliteit vind ik,en ik vind ze zelfs best lekker zitten eigenlijk

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:02

Oh.. nouja.. volgens mij was die wintec die ik had ook wel een van de eerste wintecs.. Zullen vast wel verbeterd zijn.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:07

Pfiff heeft ook wat leuke goedkope zadeltjes in de collectie en deze vallen niet slecht. Zeker zo'n 8 cm tussen de kussens en goede pasvorm.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:59

Je paard heeft maar 1 rug.. en daar kom je heeel wat duurder mee uit als je er zo een zadel op legt dan dat je meteen een goed zadeltje koopt.

Ik zou idd rondkijken naar een 2e hands zadeltje van een a-merk. Gewoon goed na laten kijken door je zadelmaker.

Maar zadelmarkt vind ik een absolute afrader..

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:11

Ik zou idd niet voor zadelmarkt gaan heb nu zelf een zadel van hun past opzich wel goed op mijn paard maar het kraakt en piept naa een half jaar als een gek en zit nu ook niet meer zo lekker... en de zadels zullen zeker niet op elk paard passen gewoon een goed 2e hands zadeltje op marktplaats of zeelandnet zoeken