hoofdstel met eng. neusriem gezocht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ozymandus

hoofdstel met eng. neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:03

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een hoofdstel, mag 2e hands zijn, die een Engelse neusriem, of africhtingsneusriem heeft. Dit is voor mijn nu nog groene paard..

Iemand een idee of tip?

grtjss Pling

Surion

Re: hoofdstel met eng. neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:42

Elke paardenwinkel heeft een hoofdstel in de soort die jij zoekt. Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:57

Vrijwel iedere winkel kan deze bestellen. Harry's Horse heeft alleen een lage neusriem naast de gecombineerde, imperialriding heeft ook een hoge neusriem maar daarvan is de maat niet bekend (ziet er shet-achtig uit maar staat als het goed is wel in de catalogus van de winkel) en meerdere lage neusriemen.

Online is de lage neusriem te koop bij www.vitalhorse.nl en www.divoza.nl , hoge neusriem alleen in s&t-uitvoering, maar daar kan je het stangbakstuk afhalen. Ik weet niet wsat je budget is, anders moet je bij bijvoorbeeld dobert een hoofdstel in elkaar laten zetten, is hij altijd goed.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:47

Idd elke paardenwinkel heeft deze hoofdstellen wel! Lachen

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:19

Zelf heb ik een hoofdstel waar oorspronkelijk een gecombineerde aansnoerneusriem aan zat, de meeste trenshoofdstellen zijn hier tegenwoordig standaard mee voorzien. Ik liet het sperriempje gewoon achterwege omdat ik dit eigenlijk nutteloos in gebruik vond en mijn paard ook een vrij fijntjes maar breed en kort hoofd heeft, paste met sperriem niet zo lekker, beetje veel riemen om z'n neusje. Helaas is op wedstrijden verplicht een sperriem te gebuiken als er zo'n lusje aan je neusriem voor zit. Aangezien het een behoorlijk duur en apart hoofdstel is van Döbert met koperen gespen heb ik dat lusje door de zadelmaker eraf laten halen, zie je niets meer van en het hoofdstel is nog compleet. Als je huidige hoofdstel wat algemeener eruit ziet met bijv RVS-gespen kun je misschien een losse Engelse neusriem aanschaffen, gewoon te koop in elke ruitersportwinkel. Of een stang&trens hoofdstel kopen en dan het extra bakstuk eraf laten. Een Hannoveraanse of africhtingsneusriem vind ik niet zo fijn, een loopt dan een lederen riem over de mond voor het bit langs waar het leer ook snel lelijk en hard van wordt. En er staat meer druk op het neusbeen als het paard z'n mond opend. In principe maakt het niet zo veel uit waarmee je je paard beleerd, als het maar comfortabel zit.
Succes ermee!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:08

Volgens mij zijn juist engelse neusriemen niet veel te koop..... Alleen de gecombineerde ( dus met sperriem ) of de lage neusriem.
Als je een engelse neusriem zonder sperriem zoekt ---> stang en trens hoofdstellen hebben die.