Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LoveIndy schreef:Ik gebruik alleen ledervet eigenlijk,, niet zo veel meer..
Zammie schreef:Ik maak altijd mijn leren spullen schoon met zadelzeep. Hier wordt het lekker schoon maar ook soepel van. 2 x per jaar vet ik alles in. Niet met ledervet maar met een onderhoudscreme, kan zo niet op de naam komen iets van stubben. M'n spullen blijven hierdoor mooi en zijn ook niet te vettig.
ejpook schreef:voor hoofdstel gebruik ik leervet en soms leerolie.
Voor zadel heb ik speciaal (kunststof schoonmaak spul)
En voor mijn rijlaarzen heb ik zo'n onderhouds-parketje, werkt erg goed.
Si_monee schreef:ejpook schreef:voor hoofdstel gebruik ik leervet en soms leerolie.
Oke, Ja lederolie word ook al aangeraden, heeft iemand ook ervaring met lederbalsem?
Oke.
poes schreef:Nivea BodymilkWordt al je leer glanzend glad van
Ik gebruik het al jaren, en het werkt echt perfect.
Si_monee schreef:ejpook schreef:voor hoofdstel gebruik ik leervet en soms leerolie.
Oke, Ja lederolie word ook al aangeraden, heeft iemand ook ervaring met lederbalsem?
Oke.
poes schreef:Nivea BodymilkWordt al je leer glanzend glad van
Ik gebruik het al jaren, en het werkt echt perfect.
Si_monee schreef:Babydoekjes? word dat niet vreselijk vies
Judje schreef:Si_monee schreef:Babydoekjes? word dat niet vreselijk vies
Motto was: leer is ook huid, dus dan moet het ook goed zijn voor leer en de spullen zagen er allemaal nog netjes uit daar.
Voor wedstrijden en shows heb ik daar een aantal malen met babydoekjes gewerkt en mijn inziens werkte het ook nog!
sniesie schreef:Van de zadelmaker heb ik te horen gekregen dat zadelzeep troep is... eenmaal per week met ledervet insmeren is voldoende. Verder met een vochtige doek schoonmaken.
Mijn hoofdsteld doe ik elke keer na het rijden met stübben zadelzeep (foei!) en eens per week met lederbalsem van B&E.
Mijn laarzen doe ik eens per week met kiwi schoensmeer, hier gaan ze ontzettend van glimmen. Verder schoonhouden met een vochtige doek.