"hondenpaardenmand".....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Randypaard

"hondenpaardenmand".....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 20:48

Hallo iedereen, weer zo'n gekke vraag:

Ik heb een aussiepuppy, hij is inmiddels 4 maanden oud. Vanaf dag 1 dat ik hem heb, heb ik hem meegenomen naar Randy en vrij gemaakt met Randy. Dag 1 gewoon met puppy in de wei gezeten en Randy laten komen. Randy kwam ff kijken en liep weer door.. Dit zo lekker laten gaan, later Buddy (zo heet hij) mee genomen als ik Randy uit de wei haalde en zo. Inmiddels al kleine stukjes naast Randy aant wandelen. Af en toe een keer bij me gezet. Alles rustig aan en het loopt prima zo. Hij geeft haar inmiddels kusjes als ik haar aant borstelen ben, tis helemaal leuk!
Als hij een jaar is, mag hij mee naast Randy naar buiten. Nu wil ik dat gaan opvoeren, eerst kleine stukjes over een paar maandjes en dan opvoeren. Maar ook wennen als we op de verharde weg zijn, dat hij desnoods maar achter me op Randy gaat... Ben nog een beetje aant brainstormen.
Nu komt eindelijk de vraag:
Is er iemand hier op het forum die zn/dr hondje ook mee neemt op buitenritten en die op het paard zit? Is er iemand die daar een constructie voor heeft gekocht/gemaakt dat de hond relaxed achterop kan zitten? Antislipmat of een bakje? Ik heb wel een hondenfietsmand op mn fiets, zou zoiets ook bestaan voor paarden???
graag jullie tips!!!!

ow enneh als iemand mij kan vertellen hoe ik hier foto's kan plaatsen, kunnen jullie Randy en Buddy zien!!!
groetjes

mariettek

Re: "hondenpaardenmand".....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:52

Foto's plaatsen: internetadres van de foto tussen [img][/img] plaatsen (staat ook in het help onderdeel).

Het lijkt mij fantastisch om met een hondje te gaan rijden (rustig aan dan) en het makkelijkst lijkt het mij om een soort 'zak' aan het zadel vast te maken. Een soort van zadeltas, maar dan voor een hond. Ik weet niet of het mogelijk is (bedacht tijdens dagdromen Cool ), maar het lijkt mij super.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:14

Met een "zadeltas" lijkt het me voor het paard wel prettiger als er dan aan de andere kant ook tegenwicht zit.
(denkt meteen aan grote zak paardensnoepjes en hondenkoekjes Knipoog )

Misschien die manden die je ook wel eens op ezels in het buitenland ziet.

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 21:21

coydog schreef:
Met een "zadeltas" lijkt het me voor het paard wel prettiger als er dan aan de andere kant ook tegenwicht zit.
(denkt meteen aan grote zak paardensnoepjes en hondenkoekjes Knipoog )

Misschien die manden die je ook wel eens op ezels in het buitenland ziet.

nou precies, daar dacht ik ook aan!!! haha

daar heb je ook wat kleinere bakjes voor, en idd, dat gaat kiepen! had ik gister ook al geprobeerd met mn eigen zadeltassen.

zou echt iets moeten zijn recht achter me, dacht aan een antislipmat of zoiets. Misschien in het begin een stevig bakje erop of zo. Of misschien niets, maar alleen antislip

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 21:22

gos, had ik een heel verhaal hoe wij aant genieten waren met mn vorige hond, valt mn text helemaal weg!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:29

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:42

WN AM -> BRT

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 00:03

Vera schreef:
WN AM -> BRT

????????????

graag uw uitleg!

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 00:04

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:11

Is het echt de bedoeling dat je hondje op het paard komt te zitten?

Ik weet namelijk wel dat er speciale geleiders zijn om de riem aan vast te maken als hij er naast loopt.

Anders zou ik een mand maken die op jouw buik hangt. Dan kun je hem in de gaten houden en wss "klotst"het dan niet zo erg voor je hond. Anders wordt hij nog paardenziek Vork.

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:22

mijn hond gaat in de toekomst gewoon lekker los naast Randy lopen! Maar daar is hij nu nog te klein voor. Dus zoek ik naar een tijdelijke oplossing om hem toch mee te nemen. In de bossen stukken alvast naast Randy lopen en stukken op het paard. In rug- of borstzak is Buddy inmiddels qua formaat al te groot voor, hij zal denk ik al 10 kg wegen.... uch....
Eigenlijk wil ik hem trainen zowieso op commando op Randy's rug te springen: als we op de weg lopen bijvoorbeeld. Dan zit ik niet zo te stressen. Zal hij achterop springen, ff meeliften en wanneer we de weg af zijn, lekker weer vrijuit rond rennen!
Ik rij altijd in de bossen, maar mijn start vanuit stal is een weg, met veel verkeer... brr

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:27

Hoi
heb ook een Aussie Haha! Ik heb hem geleerd om achter het zadel te zitten en zelf zijn balans te houden. Gaat prima. Ben rustig aan begonnen in stap, mijn hand achter mijn rug en aaien. Toen opgebouwd. Hij 'zit' als een huis. Had hem ook wel eens voorop het zadel, maar dan was het voor hem lastig om zelf 'grip' te houden. Inmiddels is hij oud genoeg om volledige ritten mee te lopen Tong uitsteken

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:30

Dat op de rug springen vind ik wel een gaaf idee.
Dan is het denk ik voor zowel je paard als je hond makkelijker om z'n evenwicht te bewaren. Ik denk ook dat een mand niet zo prettig zal zitten voor je paard.

En nu maar veel oefenen dan Haha!

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:30

Ow jippi!!!! met jou kan ik praten hihihi, sorry grapje voor de rest
Ik zat daar ook aan te denken, dacht aan een antislip mat... heb jij hem gewoon achterop gezet? Die van mij is nog niet zo slipvast... is gister van Randy afgegleden het hoge gras in! haha, was heel grappig om te zien en hij viel gelukkig zacht... sieeeelug...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:56

Ik denk dan meteen aan de dek dat achter wat langer is voornamelijk om de zadeltassen op de dragn dat ze niet direct op de paardenrug liggen. Kan je hondje zich daarop vasthouden? Een HAFtrekkingdek.

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:17

ja dacht ik ook aan, een lang dek, ook voor zn nagels op de rug van Randy... Een haftrekkingdek? daar zal ik eens op googelen, anders mag jij het me uitleggen hihi

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:20

mmmm...... via google komt jouw haftrekkingdek er niet uit.... waar kan ik die vinden?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:44

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:47

Gezien het toch meer harnachement is wat TS zoekt verplaats ik dit topic.
BRT-->HAR

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:37

Ik vindt dit leuk om te lezen, ik neem mijn hondje ook vaak mee op rit.
Ik zat deze week ook nog weer te mijmeren dat het zo makkelijk zou zijn als joy(hondje) bij mijn paard achterop zou blijven staan, ik heb dat vaker een hond zien doen en die deden dat prima. Met joy heb ik het in het begin wel eens geprobeerd maar ze springt eraf.

Lijkt mij ook makkelijk, zie je eenboswachter aankomen dan kun je snel je hond vragen om achter op je paard te springen. Alleen denk ik dat mijn paard het niet zal waarderen, ze kan nml erg lelijk doen tegen Joy.
Ik heb Joy af en toe voor mij op het zadel zitten terwijl ik de lijn zelf om heb.
Heb haar een tijdje terug ook aan het touw naast het paard laten lopen dat gaat ook redelijk.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:43

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:46

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:28

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:52

IK neem mijn hond regelmatig mee.
hij weet dat als ik stil sta en voorover naast het paard hang, dat ik dan wil dat hij er op komt.
Hij gaat dan tegen het voor been van me haflinger aan staan en kan ik hem aan zijn nekvel op het paard heisen
en als ik wil dat hij er af gaat dan springt hij gewoon er af.
verder zit hij dan stukken voor op het paard eigenlijk tussen me armen.
Hij is nu wel zo verwent dat als hij moe is gaat hij gelijk al tegen me paard aan staan springen dan wilt hij weer mee liften
Afbeelding
Afbeelding

zo ziet het er uit

Randypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 16:05

hahah, wat hebben we toch een super leven zo he!!!! zoiets zal het bij mij ook worden, alleen zal mijn hond achter me moeten zitten omdat ik toch de knop voor heb...

maar dit is toch rijkdom!!!