welk zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:51

Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pony erbij, in het begin was het echt een enorme dikzak ! ik had toevallig nog een zadeltje liggen en toevallig lag het wel goed ook, dat was wel mooi dus. Nu is ze lang niet zo dik meer en je kunt het al raden, het zadel ligt niet goed meer..dat is dus pech maargoed nu ga ik op zoek naar een ander zadeltje maar een passend zadel vinden is niet zo heel makkelijk, wat ik nu heb is een 17 inch zadel maar de achterkant klappert dus een beetje en een staartriem vind ik niet echt een optie maargoed iemand een idee waar ik op moet letten, maten oid?

freek_nicole

Re: welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:40

ik weet niet mischien een andere maat nemen voor zadell

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:06

de 17 inch heeft weinig te maken met je pony, die 17 inch is voor de ruiter (lengte bovenbeen en bips)
wat voor de pony van belang is , is de boombreedte goed en past de vorm van de boom en de kussens bij de pony

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:21

ansieee schreef:
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pony erbij, in het begin was het echt een enorme dikzak ! ik had toevallig nog een zadeltje liggen en toevallig lag het wel goed ook, dat was wel mooi dus. Nu is ze lang niet zo dik meer en je kunt het al raden, het zadel ligt niet goed meer..dat is dus pech maargoed nu ga ik op zoek naar een ander zadeltje maar een passend zadel vinden is niet zo heel makkelijk, wat ik nu heb is een 17 inch zadel maar de achterkant klappert dus een beetje en een staartriem vind ik niet echt een optie maargoed iemand een idee waar ik op moet letten, maten oid?

Als je het zelf niet helemaal weet kan ik je eigenlijk alleen adviseren om er een zadelmaker bij te halen.

Is niet vervelend bedoeld maar er lopen veel paarden en pony's rond die een beter zadel verdienen dan ze nu hebben.
Enerzijds geef je aan dat je weet hoe ee zadel hoort te liggen en dat je dit ook kan beoordelen, anderzijds vraag je waar je op moet letten.....
Let wel, je houd in iedergeval wel je zadel in de gaten en dat doet lang niet iedereen helaas.
Een probleem met een paardenrug creëer je makkelijk, het rug probleem oplossen kost vaak meer tijd nog afgezien van het welzijn van paard, pony, ezel of ander "rij"dier.

draumpje: Ook de inch maat heeft met de lengte van de rug van je paard te maken en is niet enkel ruiter gerelateerd!