Opzoek naar Rondgedraaid S&T hoofdstel, help!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Opzoek naar Rondgedraaid S&T hoofdstel, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 21:57

Help! Clown

Aankomende donderdag ga ik naar drunens ruiterhuis voor het aanschaffen van een S&T hoofdstel.
Ik wil maximaal rond de 300 € uitgeven (zonder bitten).

Mijn eisen:
- zwart
- rondgedraaid (fijn kopstuk)
- evt. sluiting 'op' hoofd
- mooie brede neusriem
- er hoeft geen bijzondere frontriem bij te zitten,neem er waarschijnlijk een van Dobert.
Dus een chique hoofdstel voor een paard met een fijn hoofdje (cob maat, zie profiel)

Ik leen nu een Dobert Classic,van de neusriem ben ik helemaal weg, maar het kopstuk is te grof.

Kan geen prijzen vinden,dus weet nier precies naar wat voor hoofdstellen ik moet kijken, heb ook geen kennis van de merken.

Alvast bedankt! Haha!

Rowna

Re: Opzoek naar Rondgedraaid S&T hoofdstel, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:19

Bedoel je Rondgenaaid? Of bedoel je gebolleerd?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:06

Miss_R_Horse schreef:
Bedoel je Rondgenaaid? Of bedoel je gebolleerd?

dat het leer 'rond' loopt, ik heb altijd begrepen dat dat rondgenaaid heet, wat is gebolleerd dan?? Bloos

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:09

Döbert, Schumacher en Passier hebben zulke hoofdstellen. Wat bedoel je met een fijn kopstuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:15

Rondgenaaid bedoel je Knipoog
Nou ik denk persoonlijk dat voor 300 euro een rondgenaaid hoofdstel nogal een krap budget is Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ga met patsur mee Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:25

patsur schreef:
Döbert, Schumacher en Passier hebben zulke hoofdstellen. Wat bedoel je met een fijn kopstuk?

een kopstuk waarbij de gespen zo simpel mogelijk zijn en het leer smal, zoals je bij het hoofdstelwat ik leen in mijn profiel kan zien,is het kopstuk te grof voor het hoofd van mijn paard.

Van kieffer hebben ze wel een rondgenaaid hoofdstel met gespen 'op'het hoofd in kleinere maten, maar die verkopen ze niet overal.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:27

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:30

[gast1122] schreef:
Rondgenaaid bedoel je Knipoog
Nou ik denk persoonlijk dat voor 300 euro een rondgenaaid hoofdstel nogal een krap budget is Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ga met patsur mee Knipoog

Dat is niet waar, er zijn zat rondgenaaide hoofdstellen een stuk goedkoper,maar ik wil een hoofdstel met qualiteit die nog lang meegaat.
een rondgedraaide Dobert is er ook van 300€,maar wil meer optie's hebben, dus ga er vanuit nog wel meer merken zijn in die prijsklasse Lachen

En Schumacher is alleen op bestelling ( toch?), en daar waag ik me liever niet aan.

en passier?? wat voor soort hoofdstellen zijn dat?? nog nooit mee in m'n handen gestaan namelijk!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:32

PollyB schreef:
Afbeelding

Deze is van HB en op http://www.paardenstijl.nl te bestellen.

bedankt! Haha!
Maar is geen optie omdat ik in eerste instantie niet een hoofdstel wil bestellen zonder dat ik het gezien heb.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:33

Dacht ik al Knipoog Maar deze kost nog geen 100 euro Knipoog je kan het altijd ik je hoofd houden.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:45

Je hebt rondgenaaide (ipv rondgedraaide) hoofdstellen en gebombeerde (ipv gebolleerde) hoofdstellen Knipoog
Rondgenaaide hoofdstellen zijn volledig rond en gebombeerde hoofdstellen zijn slechts gedeeltelijk rond. Het deel wat tegen het paardenhoofd zit, is nog vlak.

Ik heb een rondgenaaid trenshoofdstel van Schumacher (foto's in profiel) en ben er helemaal weg van! Hele goede kwaliteit ook Ja
Schumacher is niet alleen op bestelling. Je kan hem ook zo in de winkel kopen maar je hebt hier wel het voordeel dat je, als jouw paard afwijkende maten heeft, de maten kan doorgeven en dat Schumacher je hoofdstel op maat maakt.
Verder ga ik wel mee met [gast1122].... Een budget van 300 euro voor een rondgenaaid S&T-hoofdstel van A-kwaliteit (Passier, Schumacher, Döbert) is erg laag...
Ik heb voor mijn rondgenaaide trenshoofdstel al meer dan 350 euro betaald en een S&T-hoofdstel is nog heel wat duurder!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:47

Bij Scheltinga Ruitersport in Hoorn weet ik dat ze een heel mooie verkopen. Misschien moet je die eens bellen. Tis wel een eindje weg voor je..........

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:53

Precious20 schreef:
Je hebt rondgenaaide (ipv rondgedraaide) hoofdstellen en gebombeerde (ipv gebolleerde) hoofdstellen Knipoog
Rondgenaaide hoofdstellen zijn volledig rond en gebombeerde hoofdstellen zijn slechts gedeeltelijk rond. Het deel wat tegen het paardenhoofd zit, is nog vlak.

Ik heb een rondgenaaid trenshoofdstel van Schumacher (foto's in profiel) en ben er helemaal weg van! Hele goede kwaliteit ook Ja
Schumacher is niet alleen op bestelling. Je kan hem ook zo in de winkel kopen maar je hebt hier wel het voordeel dat je, als jouw paard afwijkende maten heeft, de maten kan doorgeven en dat Schumacher je hoofdstel op maat maakt.
Verder ga ik wel mee met [gast1122].... Een budget van 300 euro voor een rondgenaaid S&T-hoofdstel van A-kwaliteit (Passier, Schumacher, Döbert) is erg laag...
Ik heb voor mijn rondgenaaide trenshoofdstel al meer dan 350 euro betaald en een S&T-hoofdstel is nog heel wat duurder!

Oke bedankt!
Er zijn toch echt Dobert hoofdstellen met hele brede neusriem en rondgenaaid kopstuk van volgensmij 345 euro, was meteen helemaal verliefd op dit soort hoofdstel, maar wou gewoon weten of er nog andere soort hoofdstellen zijn.
En de Kieffer is 325 euro.(aangezien m'n paard een ponyhoofdje heeft Haha! )

Dus ze zijn er weldegelijk wel,haha! Haha!

Ik ga gewoon naar de winkel en vraag wat ze allemaal hebben, denk dat dat het slimste is!
En de frontriem hoort niet bij de prijs, die koop ik appart van Dobert

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:15

een rondgedraaide Dobert is er ook van 300€,maar wil meer optie's hebben

wat bedoel je hier precies mee ?

Ik heb bij Drunensruiterhuis eens gekeken naar een S&T hoofdstel van Passier, en die koste aardig wat euros, zat rond de 500 denk ik.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:04

snoepie12 schreef:
een rondgedraaide Dobert is er ook van 300€,maar wil meer optie's hebben

wat bedoel je hier precies mee ?

Ik heb bij Drunensruiterhuis eens gekeken naar een S&T hoofdstel van Passier, en die koste aardig wat euros, zat rond de 500 denk ik.

meer keuze uit verschillende hoofdstellen, dus niet een hoofdstel nemen waar je eigenlijk niet naar opzoek was, maar puur omdat hij in de prijsklasse viel.

Heb trouwens 150€ extra gekregen van m'n vader, dus m'n budget is weer wat groter Cool