Foto's barefoot op arabier

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

Foto's barefoot op arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 21:13

Hallo allemaal,

Ik was al jaren van plan om een barefoot zadel op mijn (toekomstige) paard te leggen, en nu het eenmaal zo ver is, is dat nog steeds mijn bedoeling. Ik heb een vijfjarige arabier gekocht (foto's in onderschrift), van ongeveer 1,50 m hoog.
Hij toont erg klein, en het nadeel van veel barefoots vind ik ' het zadel gaat er met een paard vandoor' idee. Het zou erg fijn zijn als jullie foto's konden plaatsen van jullie boomloze zadel op een arabiertje. Dat maakt voor mij de keus misschien wat makkelijker. Alvast bedankt! Haha!

8nnemiek

Re: Foto's barefoot op arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:18

Ik heb wel een barefoot, maar mn paard is nu niet echt een arabiertje Bloos Wel 1.50 hoog trouwens Haha!

Volgens mij valt het heel erg mee bij de maat 1 barefoot. Ze lijken vrij groot, maar als de ruiter erop zit valt het wel mee vind ik.
Welke wil je gaan kopen? De cheyenne, of de london ofzo? De london is nog iets kleiner volgens mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:20

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:20

Bedankt voor de tip! (ik wist niet dat het mogelijk was om op forum te zoeken Bloos ).
Ik zit te twijfelen tussen een Cheyenne en de London. Ik zoek een zadel om veelal recreatief mee te rijden, daarnaast wat dressuur te doen, op den duur misschien naar de endurance overstappen (en ooit eens een sprongetje mee te maken).
De London heeft qua model mijn voorkeur (ik vind die er een stuk luxer uitzien), maar ik vermoed dat de Cheyenne beter is voor mijn doeleinden.

Ik ga nog even wat fotoforums doorspitten, maar meer reacties zijn altijd welkom! Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:08

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 18:21

Kijk, dat ziet er al veel beter uit. Ik zit alleen zo te twijfelen tussen de Cheyenne en de London. Ik wil er immers ook een keertje mee kunnen dressuren, maar ook heel vaak mee naar buiten kunnen.

Iemand misschien een idee??

En dan nog... (wat een dylemma Knipoog ) een zwarte of een bruine?

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:15

mariettek schreef:
Kijk, dat ziet er al veel beter uit. Ik zit alleen zo te twijfelen tussen de Cheyenne en de London. Ik wil er immers ook een keertje mee kunnen dressuren, maar ook heel vaak mee naar buiten kunnen.

Iemand misschien een idee??

En dan nog... (wat een dylemma Knipoog ) een zwarte of een bruine?

bruin natuurlijk Clown

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:32

ik vind bruin ook het mooist. en de london lijkt mij juist weer zo groot Bloos

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 04:57

Volgens mij is de Londen groter, ben net overgegaan van Cheyenne naar Londen.

Even in je profile gekeken, mooi paardje heb je!! Ik zou voor een zwart zadel gaan!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:09

in principe maakt het model niet zoveel uit, met ene cheyenne kun je ook gwoon dresuren , geloof dta je er ook mee kunt starten, dus dara heb je geen "dressuurmodel" voor nodig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:35

Kijk maar in m'n profiel.

Ik vind de bruine niet mooi. Vind het een vieze kleur bruin, niet zo'n mooie warme kleur bruin

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:01

Ik denk dat ik voor een zwarte Cheyenne ga. Zwart vind ik persoonlijk toch wel erg chique staan (hoewel ik bruin tuig bij een zwart paard ook super vind), en ik heb het idee dat de zwarte minder van kleur gaat veranderen. De bruine krijgt volgens mij toch vaak lichte of donkerdere plekken.

Nog een laatste vraag (mag misschien blond klinken hoor Knipoog ), kan er een gewoon dekje onder de speciale pad van een barefoot? Ik zag daar onlangs iemand mee rijden, en ik vond het wel heel mooi staan Clown (niet zo typisch 'boomloos').
Aangezien ik het verder nooit heb gezien, vraag ik mij nu af of het niet slecht is voor de drukverdeling. Of zat dat dekje misschien tussen het zadel en het pad?

Misschien hebben de boomloos eigenaren daar ideeen over??

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:02

@ Jeskim: Dank je wel! Ik ben ook erg trots op hem. Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:30

idd een prachtpaard zeg!

volgens mij heb je met een gewoon shabrak eronder wel sneller kans op drukkingen maar durf ik niet met zekerheid te zeggen

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:33

@ Elinax21: Dat wil ik juist graag weten! Ik bedoel het niet als vervanging voor de onderliggende pad (die is naar mijns inzien te belangrijk), maar onder of boven die pad.
Gewoon voor de sier dus, en om minder te laten opvallen dat het een boomloos zadel is. Ben benieuwd wat mensen hiervan denken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:34

ja snap ik Lachen en ik heb het wel eens eerder hier gelezen op bokt maar kan het me dus niet meer goed genoeg herinneren Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:40

Met een gewoon dekje eronder loop je het gevaar dat de ruggegraatvrijheid verloren gaat

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:30

Inderdaad, je moet het dekje dan bóven de speciale pad leggen, dan kan het wel Lachen

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 22:48

Hihi, voel me nu echt een penny: hoe kun je je paard op een niet kwalijke manier toch mooi maken Clown
Maar ik vind de sfeer om veel boomloze zadels heen niet fijn. Je wordt meteen in het hokje NH geplaatst, en daar zijn nogal wat vooroordelen over. Het zou mooi zijn als ik inderdaad een dekje tussen de pad en het zadel kan leggen. Valt het boomloze wat minder op, en ik vind het gewoon mooi staan.
Bedankt voor de tips!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:11

mariettek schreef:
Hihi, voel me nu echt een penny: hoe kun je je paard op een niet kwalijke manier toch mooi maken Clown
Maar ik vind de sfeer om veel boomloze zadels heen niet fijn. Je wordt meteen in het hokje NH geplaatst, en daar zijn nogal wat vooroordelen over. Het zou mooi zijn als ik inderdaad een dekje tussen de pad en het zadel kan leggen. Valt het boomloze wat minder op, en ik vind het gewoon mooi staan.
Bedankt voor de tips!

even als reactie op je dekje
ik heb het geprobeerd (weliswaar niet op een arabier maar op een klein fjordje maargoed Knipoog )
het dekje rechtstreeks op je paard rijdt niet zo fijn. tussen je zadel en je pad in werkt wel goed! Lachen
dus het kan wel gewoon.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 20:02

Dat klinkt al goed! Bedankt voor jouw reactie. Haha!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:09

Aan de foto's te zien kun je wel gewoon een boomloos opleggen Knipoog
Zelf zou ik voor een bruine gaan, vind dat net wat mooier Knipoog

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:09

helemaal op een zwart paard Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:57

zadel tussen pad en dekje kan wel
ik doe het nu ook zo, ik reed met physiopad, maar nu wil ik 2 paarden met zelfde zadel rijden, maar heb maar 1 physiopad
hygiene is dus ver te zoeken (en wekelijks wassen is geen optie daar de pad 4 dagen nodig heeft om te drogen)
dus gebruik ik nu enkel het stukje met de inlages, met daar een gewoon dekje boven, zo kan ik de dekjes per paard houden en meerdere keren uitwassen...