Mijn instructrice heeft er sinds een maand of 2,3 een. Ze is er erg tevreden over. Het geeft een stuk meer steun dan de passier die ze eerst had en het heeft een hele zachte zit. Verder zou ik je eigenlijk niet kunnen helpen
Ik rij met de euroriding luxor, de voorganger dus. Vind het een heel fijn zadel, super zacht en hele diepe zit. Je wordt wel behoorlijk in een houding gedwongen. Ik kan bv mijn beugels niet een gaatje korter doen (dat is wel makkelijk met zadelmak maken enzo) omdat je dan voor geen meter meer zit.
ik rijd ook in de luxor, maar kan best een gaatje korter gaan zitten. geen probleem. moet niet drie gaten korter, en willen springen ofzo, maar daar is het ook een dressuurzadel voor. ik zit er prima in, en mede door het brede luchtkanaal tussen de kussens zit het mijn paard ook prima! (bij mn. oudere Duitse zadels zie je nog wel dat de ruimte tussen de kussens minimaal is, wat knijpt/knelt aan de ruggegraat bij bewegen: au!). geen slechte dingen te noemen over het zadel. ik heb het nu anderhalf jaar ofzo (bijna-nieuw gekocht).
Ik heb mijn Anatomica nu haast 1 jaar. Ik ben hartstikke tevreden over het zadel! Het zit super, ligt goed op mijn paard en hij blijft er (met wat onderhoud uiteraard) ook als nieuw uitzien! Mocht je nog specifieke vragen dan hoor ik het wel.
Ze hebben op dit moment voor zover ik weet nog maar een model, de anatomica orion.
Nobel01
Geplaatst: 27-09-07 20:22
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb de voorganger Luxor gehad, heb hem moeten wegdoen omdat ik pijn aan mijn knieën kreeg van de te grote beensteunen. Lag aan mijn houding natuurlijk, heb nu een diamant gekocht en mijn kniën doen aanzienlijk minder pijn, nog steeds, maar kan moeilijk nog minder wrong nemen. Een sprong opzij van mijn jonkie en ik lig eraf.