voor en nadelen van barebackpad en verbeteringen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

voor en nadelen van barebackpad en verbeteringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 23:18

Ik ben voor mezelf een onderzoek aan het houden wat de voor en nadelen en nadelen aan diverse barebackpads.
En ook wat er aan verbeterd zou kunnen worden.

Wat voor type materiaal
Prettige vormen
aanpassingen bv handvat

Heb je een idee of ervaringen en wil je deze delen? Ik ben erg benieuwd!

mirror666

Re: voor en nadelen van barebackpad en verbeteringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:11

ik heb een maand of 2,5 alleen maar met barebackpad gereden

had het trail-model van best friend.
http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... rebackpads

Het handvat voorop heb ik nooit gebruikt, behalve om er eens een halstertouw aan te binden

verder het materiaal voor mij om op te zitten, en het materiaal op het paard bevielen me heel erg goed!

niks dan goeds erover eigenlijk Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:37

Ik heb geen barebackpad, maar áls ik er eentje zou willen, dan heb ik wel een idee hoe die eruit zou moeten zien.
Materiaal zou een vrij dikke lap, stevige (memory?)foam moeten zijn, die de druk wat verdeeld.
Een 'zadelvorm' lijkt me wel fijn, zodat de pad alleen daar ligt waar je zelf zit, en het paard zo niet te warm wordt waar het niet nodig is.
Verder zouden er absoluut geen beugels aan mogen zitten.
En voor de singel zou ik dan het liefst zo'n systeem zien waar voor en achter een band vast zit, met in het midden van de band de singel, zodat die druk over een groter oppervlak wordt verdeeld. De ghost en spirit kennen dat zelfde systeem.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:43

Ik heb zelf een barebackpad van Emiel Voest. Het is van schapenvacht en zit echt heerlijk! Ik vind dat je er heel vast op zit en er zit ook een handvat aan. Geen beugels. Een meisje bij ons op stal had eerst ook een van Best Friend, het normale model maar is nu toch overgegaan naar de pad van Emiel Voest. Ze vond deze ook fijner als de ''dunne''. Misschien heb je er iets aan: Afbeelding

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 23:42

Bedankt voor jullie reacties!
Vooral mysticTinker komt met goede argumenten.
Maar bepaalde dingen zoals het singelstysteem is moeilijker te maken een "slap" bbp.

crazy_roxy @ waarom vind je dit pad prettiger? Is het de stof, of de vorm of??

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:15

Ja vooral de stof omdat het van schapenvacht is, het is lekker dik maar je voelt toch goed de bewegingen erdoorheen. En ja verder weet ik eigenlijk niet zo goed WAAROM ik precies deze bbp het fijnste vind. Het voelt gewoon het prettigste aan. Ik heb ook een keer op de Luxe versie van deze gezeten en die heeft een stof wat zich aanpast aan jou en de rug van het paard. Maar persoonlijk vind ik die dan niet zo fijn, het is een aparte stof, weet niet precies wat voor. Meer informatie staat op www.emielvoest.nl en dan bij webshop en dan rijden ,dan zie je de 2 bbp.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:55

ik heb het zadelmodel van Best Friend. bevalt me prima! lekker stroef stofje, dus je glijdt er niet zo makkelijk af.
de onderkant is ook soort van anti-slip; een must als je niet met bbp en al langs je paard wilt zeilen. Bloos!

wat ik merk: je moet niet echt 'aansingelen', want er zit tenslotte geen boom in om de druk te verdelen. dus losjes aanhalen die buikriem, dat het vast zit, maar niet supervast.

ik heb er alleen nog mee gestapt trouwens; m'n paard gooit enorm hoog op, en ik denk dat ik eraf hobbel in draf. Bloos
stalgenootjes hebben deze pad ook, en rijden er wel gewoon mee, als afwisseling.
het is niet handig om er te veel/lang/vaak mee te rijden, want je drukt toch meer op de rug dan met een (goed passend) zadel.

beugels eraan: no way! geen boom->geen beugels.

handvatje vooraal gebruik ik alleen als indicatie of ie recht op de rug ligt. omdat ik niet echt aansingel, kun je er ook niet aan gaan hangen ofzo. ik stap op met een krukje, en pak dan een pluk manen ofzo.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 01:05

Ook ik heb die van Emiel Voest (de simpele versie) en ben er heel tevreden over. Zit erg lekker zacht en blijft ook bij veelvuldig gebruik goed in vorm. Goed prijs/kwaliteit.

Heb ook die van Parelli geprobeerd, maar vond die erg stroef en dun. Boviendien vind ik dat Westernsingel-systeem heel onhandig. Zat steeds met mijn kuiten op die knopen. Had er blauwe plekken van. Bovendien veel te duur.