lang, stevig dekje met ruggegraatvrijheid

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

lang, stevig dekje met ruggegraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:05

'K heb een vrij lang zadel, met panelen (58 cm) én een tinker die héél gevoelig is voor "niet-helemaal-lekker-zittende dingetjes".
Foto:
Afbeelding

Op deze foto ligt er een haf-pad met dubbele inlages onder, die ik normaal onder mijn barefoot heb.
Ik zoek een dekje dat lekker stevig is, misschien met (dunne) inlages, goeie ruggegraatvrijheid, (ookal heeft dit zadel gewoon ruggegraatvrijheid, 'k wil niet dat het dekje "straktrekt" over zijn schoft), en het moet een lang dekje zijn.

Er bestaan van die drukverdelende dekjes, dat lijkt me wel wat, want het móet gewoon heel fijn zitten voor m'n tink Haha! , maar die dekjes zijn vaak zo duur, en er zijn zóoooveel webshops dat ik niet weet waar ik moet beginnen te zoeken.

Wie weet iets?

Judje

Re: lang, stevig dekje met ruggegraatvrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:46

Zelf heb ik pas mooie dekjes van Equiline gehaald.
Ik weet niet wat jij duur vindt, maar deze waren volgens mij 29,95 euro. (of 37,95, maar dat weet ik niet zeker meer)
Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze bevallen mij goed! Daarnaast is de bovenkant van het dekje voorgevormd, zodat deze extra goed en gemakkelijk op te trekken is in de kamers van je zadel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:51

Hier staan een boel pads voor onder boomloze zadels, dus allemaal met ruggengraatvrijheid en inlages. Misschien vind je hier iets wat je zoekt:
viewtopic.php?f=117&t=791446

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:35

Als je zadel goed past dan kun je er toch een gewoon dekje onder doen??

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 22:06

Gewoon dekje zou ik graag doen maar die zijn vaak net iets te kort, en niet zo stevig. 'K heb vandaag even gestapt met een gewoon dekje (vzh mt full), maar deze lag na een paar minuten al met het randje onder de panelen (=zeer irritant voor overgevoelig tinkerbeest Tong uitsteken), en lag strakgetrokken op de schoft (=pijnlijk!). Ik wil gewoon iets waaronder hij lekker kan bewegen, dat lekker zacht is en stevig enzo (pff, ben wel een beetje mutsig mss Knipoog).
'K heb nu een schapenvacht besteld, en dan met de vachtkant op het paard, dan heeft meneer hopelijk niks meer te klagen.
maar alle andere tips blijven welkom, voor als het schaap het begeeft. Pads voor onder boomloze zadels hebben trouwens allemaal altijd een beetje dezelfde vorm toch? en dat gaat net niet onder mijn zadel.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:11

Shetfan schreef:
Gewoon dekje zou ik graag doen maar die zijn vaak net iets te kort, en niet zo stevig. 'K heb vandaag even gestapt met een gewoon dekje (vzh mt full), maar deze lag na een paar minuten al met het randje onder de panelen (=zeer irritant voor overgevoelig tinkerbeest Tong uitsteken), en lag strakgetrokken op de schoft (=pijnlijk!). Ik wil gewoon iets waaronder hij lekker kan bewegen, dat lekker zacht is en stevig enzo (pff, ben wel een beetje mutsig mss Knipoog).

Weet je 100% zeker dat je zadel goed ligt?? ik had dit namelijk ook altijd met dekjes en 2 zadelmakers vertelde mij dat dit kwam door een slecht passend zadel.
zadel is aangepast en dekjes bleven daarna goed liggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:27

Ik zou een shabrak aanschaffen van volledig schapenbont. Dat is het meest natuurlijke en minst irriterende voor een paard Lachen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:00

Tieme schreef:
Shetfan schreef:

Weet je 100% zeker dat je zadel goed ligt?? ik had dit namelijk ook altijd met dekjes en 2 zadelmakers vertelde mij dat dit kwam door een slecht passend zadel.
zadel is aangepast en dekjes bleven daarna goed liggen.

Ja, ik weet dat zeker, wabt ik heb mijn zadel getest met een zg. plippad, om te kijken of er ergens teveel druk is. De druk was heel gelijkmatig verdeeld. Ook heeft er vorige week een chiropractor naar het zadel gekeken, en het "goedgekeurd" zegmaar.
Dat het dekje schuift, komt gewoon omdat het er aan elke kant maar 1 cm onder mijn zadel uitsteekt. Het schuift maar 2 cm, maar dat is wel 2 cm teveel als je maar zo weinig speling hebt, vandaar.