[WN] Info winterdeken aub...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Shorty21

Info winterdeken aub...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 10:31

Hai

Ik ben op zoek naar een degelijk winterdeken voor m'n beestje...
Het is niet de bedoeling dat ie in de gietende regen op de wei zal staan deze winter dus qua regen-dichtheid...da's niet super belangrijk.

Wat denken jullie van onderstaand deken qua prijs/kwaliteit?

http://www.westernstore.nl/index.php?target=products&product_id=2487

Ik hoor 't graag!
Alvast bedankt...

Cheveyo

Re: Info winterdeken aub...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:40

zonder naden in een deken heb je meer kans op waterdichtheid maar wellicht is het aparte stof die het water er af doet lopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:28

Deze deken is waterWEREND, dus niet waterDICHT. gezien de naden is hij dus ook nooit waterdicht te krijgen.
Beter kijk je naar de bekende merken als Amigo/Rhino-Rambo van Irish Horseware. Die bevallen mij iig uitstekend.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:31

Ik heb een Harry's Horse winterdeken. In de winter komt mijn paard alleen een paar uurtjes per dag in de paddock, en daar voldoet hij prima voor. 60 euro heeft hij toen gekocht, prima dekentje. Ik heb nu ook een BR, moet nog even kijken hoe die bevalt.. Maar voor het geld dat jij voor die deken uit wilt geven, zou ik liever een Bucas o.i.d. nemen ,maar ietsje duurder maar dan heb je wel iets echt goeds.

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:09

Ben nu ook aan't kijken naar een Rambo Quarter horse waterproof blanket...zie volgende link:

http://www.paardenwinkel.be/producten/paard/dekens/buitendekens/winter/meer_info/waterproof_blanket

Is dit dan al interessanter, of niet?

Geraak ook alleen niet zo goed wijs aan de maten...ben ook maar een leek natuurlijk Clown
Het zweetdeken en vliegendeken die ik heb zijn maat 175 en passen hem prima, is dit dat voor zulke deken een 76? Of is dit dan alweer te groot? (Kan m'n paardje zo niet direct opmeten van thuis uit... Koe )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:01

Tja ik heb mijn dekens graag een maatje ruimer, dan kan ik ze met eten (vanaf de grond) nog net even iets naar voren trekken voor een prettiger halsruimte.

het grote voordeel van de Irish Horseware vind ik dat de gehele binnenkant van nylon is en de deken dus altijd 'los' ligt en hierdoor geen schuurplekken geeft op de schouders.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:16

Dit vind ik interresant, blijf het even volgen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:33

IK ben zelf erg gecharmeerd van de Cattleman's dekens. Bij mijn vlek schuift alles behalve de dekens van dat merk, hij kan er mee rennen, stieren, bokken en rollen, hij doet een paar passen en hij zit weer recht! Ideaal ook dat het hengstendekens zijn (geen borstsluitingen maar gewoon over zijn hoofd als een geheel).

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:15

@Shorty21: maat 76 is waarschijnlijk te groot. Onze paarden hebben maat 185 en 72 (soms 74).

@barbara28: Is dat de Thor II met 300 grams vulling? Die overweeg ik namelijk te kopen. Is deze deken warm genoeg voor de winter (ook maar voor één of twee uurtjes paddock bedoeld)?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:19

ik wil voor onze paarden (qh en spb) alleen nog maar weatherbeeta, zijn wat duuurder maar gana ook redelijk lang mee

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:21

Met die maten is het toch een beetje schipperen heb ik gemerkt, mijne dikke vlek van 1.56 heeft een dekenmaat 80 bij de een en 82 bij de ander. Mijn meissie heeft maatje 78 en ze is zelf 1.55 zo ongeveer, wel langere rug.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:00

Ik heb ook de Cattleman's dekens ! Zeer goed qua prijs kwaliteit en (vind ik) veel beter dan de weather beeta's, want daar heb ik nogal snel een haak uit.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:42

@Redneck: yep het is inderdaad de Thor die ik voor mijn paard heb. Ik vind hem zeker warm genoeg, vorig jaar gekocht voor mijn geschoren paardje, die had er warm zat onder. Nou was het natuurlijk vorig jaar niet extreem koud, weet niet of hij ook voldoende warm is als het echt -10 zal gaan worden, maar vorig jaar heeft hij het prima gedaan. Ook is hij heel gebleven, dat vond ik al heel wat. Voor die prijs een prima deken Lachen

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:32

ik heb de lamicell, (3 stuks Bloos ) super pasvorm voor mijn beestje en dus ECHT waterdicht, bij ons op stal hebben er meerdere mensen deze deken en we zijn er allemaal tevreden over! Knipoog niet de goedkoopste, maar echt en hele fijne deken! Knipoog

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:06

Ik zweer ook bij Bucas, en heb sinds kort voor onze Fjord een Bucas Big Neck gekocht. Qua pasvorm lijkt me die ook geschikt voor Quarters. De 'gewone' Bucas zal niet zo goed passen, omdat ze vrij smal zijn van voren (maar dus wel goed voor mijn arabier). Kwaliteit is echt supergoed. Ik heb een Bucas Rain die ik nog van de vorige eigenaar heb overgenomen en die ik er in het voor- en najaar op heb liggen. Hij staat er in weer en wind mee buiten (alleen 's nachts op stal) en de deken houdt het super. Heb geen idee hoe lang de vorige eigenaar deze deken al had, maar ik heb Kaunos nu 5 jaar, dus de deken is nog wat ouder.

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:56

Ik ben ook op zoek naar een geschikte winterdeken. Vorig jaar heb ik de Weatherbeeta geprobeerd, maar die was te lang naar onderen toe, kwam bij mijn quarter tot onder de knie. Dus retour naar de winkel, en ik heb de Bucas Rain gekocht met fleece voering (niet de dikste dus) en daar ben ik wel tevreden over. Dit jaar zou ik voor de echt koude dagen de kameleon van Lami-cell willen aanschaffen, die zit volgens mij super!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:06

Ik heb 3 verschillende wheatherbeeta en ik zweer er ook bij, blijven super mooi liggen en zijn bere sterk, en zijn in prijs kwaliteit verhouding gewoon goedkoop vind ik dan tenminste. Maar hou me te goede meningen verschillen. Ik had eerst andere dekens maar onze sloopert heeft er toen 3 in 4wk kapot gemaakt toen ik over ben gegaan op de wheatherbeeta en deze heb ik nu al 3jr en worden echt intensief gebruikt.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:39

kijenta schreef:
Ik ben ook op zoek naar een geschikte winterdeken. Vorig jaar heb ik de Weatherbeeta geprobeerd, maar die was te lang naar onderen toe, kwam bij mijn quarter tot onder de knie. Dus retour naar de winkel, en ik heb de Bucas Rain gekocht met fleece voering (niet de dikste dus) en daar ben ik wel tevreden over. Dit jaar zou ik voor de echt koude dagen de kameleon van Lami-cell willen aanschaffen, die zit volgens mij super!

ja Ja , die zit inderdaad super!!! de meeste bij ons op stal met quarters of paints hebben deze deken, ben er errug tevreden over! Knipoog

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 13:46

Pieps!

'k Heb gisteren een k-dootje gekregen van m'n ventje...een deken voor m'n paardje! Haha!

't Is een Cattleman geworden. Een staldeken, dus niet waterdicht (wat ook geen vereiste was). Met een gesloten voorkant, 1 buiksingel en 2 bilkoorden. Erg mooi deken, vanavond gaan we't passen. En, niet geheel onbelangrijk...deftige prijs!

Foto volgt binnenkort!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:20

Super keus! Knipoog ben benieuwd naar de kleur en uitvoering Knipoog

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 22:02

'k Heb vanavond nog foto's gemaakt, maar die zijn helaas te donker... Dus deze week proberen we't opnieuw!
't Deken is trouwens zwart met gele randen en gele singels. Erg mooi!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:05

ah die heb ik ook, geweldig!
waar heb je hem vandaan?

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 22:11

Ik heb 'm vanuit België, "Guillemaere" in Wetteren (oost-Vlaanderen).
'k Vind 'm er supermooi uitzien en super degelijk materiaal!

Shorty21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:15

Hier heb je alvast de ietwat onduidelijke foto's van't deken...'t Was donker, dus veel zie je der eigenlijk niet van...
't Is er nog niet van gekomen om foto's te maken bij daglicht...

http://www.mijnalbum.nl/Album=YX8B3KHZ

't Zijn de laatste 2 foto's onderaan..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:42

ja geweldig het is de zelfde! haha
Veel plezier er mee gaat zeker lukken!