Ervaringen pagony hoofdstellen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Ervaringen pagony hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 08:26

Hoi en heb van de week een pagony saumur hoofdstel besteld en deze wordt vanmiddag bezorgd. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd over de kwaliteit van deze hoofdstellen is het soepel leer?

Wat doen jullie als je een nieuw hoofdstel hebt is lekker vetten en verzorgen en dan pas gebruiken of niks doen en meteen gebruiken?

Zilly

Re: Ervaringen pagony hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:51

Pagony is niet echt mijn merk Bloos Mijn ervaring met Pagony hoofdstellen, en ik heb er in het verleden 2 gehad, waarvan ik er 1 de dag erna terug heb gebracht Clown
Erg stug leer, het hoofdstel moet ongelooflijk vaak gevet worden voordat het enigszins soepel wordt, ook een beetje karton achtig leer...
Het hoofdstel dat jij besteld hebt is de 'tegenhanger' van het ANKY hoofdstel Haha!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 09:22

Ja dat klopt ik vond hem erg leuk maar tenminste niet voor een anky prijs. ik wil enkel een hoofdstel met blinde sluitingen en die zijn er niet veel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:37

Ze gaan met goed onderhoud rustig 10 jaar mee. Geen problemen mee dus. En stugheid is er na een oliebadje zo uit.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:25

het is een kwaliteit/prijs verhouding, dus verwacht er niet al teveel van, eigen ervaring dat ze snel lelijk worden. breuken in het leer ziet, zoals eerder gezegd kartonachtig leer. niet mijn merk Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:27

Tja, mischien ligt het er ook aan hoe je je hoofdstel onderhoudt Knipoog

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:30

inderdaad oliebadje werkt goed
heb voor bijna al mn paarden en pony's pagony hoofdstellen.
deze gebruik ik voor trainingen en buitenritten..er is er ooit 1 geklapt omdat het paard uitbrak en met de voet in de teugel terecht kwam.
verder heb ik er echt geen klachten over!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:30

Denk ik ook, want heb voor het eerste gebruik ingevet en na een poosje weer en moet nu weer, maar kan nu even niet. Maar in het begin ging het lastig voor al het sperriempje maar na poosje wordt het makkelijk en soepel en nu geen problemen meer mee.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:33

Hier een goede ervaring met Pagony(en dan niet alleen de hoofdstellen).
Met mijn hoofdstel ben ik onwijs tevreden. Heb ik de eerste keer in de lederolie gehad en is soeper soepel. Het enige grote nadeel is, dat mijn sperriem nu zoo soepel is dat die anderhalf keer om de neus heen kan Knipoog , maar daar is mee te leven, verder ben ik super tevreden.
Hoewel sinds mijn zeeduik van afgelopen zomer ziet die er wel wat minder uit. Maar dat komt door het zout. En een normaal mens donderd niet zomaar de zee in Clown . Hierdoor is mijn zadel ook lelijker geworden, dus dat ligt verder niet aan pagony.

Verder heb ik nog 3 regendekens(van verschillende grams) van pagony, waar ik zeer tevreden mee ben. Dekens hebben nog geen druppel(van de zeer zware buien) doorgelaten.

Helliebellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:36

Ik heb een Pagony Rennes, en ik ben er erg blij mee! Ik heb het eerst heel erg goed ingevet met leerolie en ben het daarna pas gaan gebruiken, en nu blijft ie erg mooi, vind ik! Haha!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:38

ik heb 2 pagony hoofdstellen en ben er zeer tevreden mee. heb ze wel gelijk flink in de olie gezet en minstens een nacht laten intrekken, heb er tot nu toe geen klachten over.
ik vind trouwens de dekens enzo van pagony ook prima! OK dan!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:35

x_Marr schreef:
Tja, mischien ligt het er ook aan hoe je je hoofdstel onderhoudt Knipoog

heb kieffer hoofdstellen van 10 jaar oud die nog prima zijn, dus betwijfel of het daar aan ligt Knipoog

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 08:25

Ik heb ook een Pagony hoofdstel en heb hem al jaren.In het begin wat extra in de olie gezet.Ik doe er aan onderhoud vrij weinig mee maar het leer blijft soepel,geen karton idee of zo.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 09:13

Bedankt voor alle reactie's. Ik heb hem binnen en inderdaad hij is nu wat stug. Maar heb hem gister meteen uit elkaar gehaald en in de lederolie gezet flink wat uren laten intrekken, toen ik het ging uitwrijven was ie al een stuk soepeler. Nu heb ik hem met passier vet ingevet en einde van de middag poets ik ook dat uit. Vind het ieder geval een super hoofdstel alleen de teugels vind ik zelf niet fijn, maar dat is mijn smaak.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:39

Tuhan schreef:
Vind het ieder geval een super hoofdstel alleen de teugels vind ik zelf niet fijn, maar dat is mijn smaak.

Dat had ik ook. Heb toen rubberen aangeschaft, maar ben er inmiddels over uit dat rubber ook niet mijn teugel is Knipoog . Heb altijd een beetje problemen met handen die open liggen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 10:36

ijssnuiver schreef:
Tuhan schreef:
Vind het ieder geval een super hoofdstel alleen de teugels vind ik zelf niet fijn, maar dat is mijn smaak.

Dat had ik ook. Heb toen rubberen aangeschaft, maar ben er inmiddels over uit dat rubber ook niet mijn teugel is Knipoog . Heb altijd een beetje problemen met handen die open liggen.

Haha dat probleem heb ik ook altijd, welke teugel vnd jij het fijnst?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:41

Ik heb nu dus een rubberen teugel, duurde even voor deze soepel was. Zolang ik met handschoentjes rij, is dit ook wel fijn.
Maarja als het smoorheet is, is met handschoenen rijden alles behalve fijn. Dus maar weer verder zoeken.
Tijdje geleden westernhoofdstel van een Bokker overgenomen, en die teugels vind ik heel fijn. Dus zit erover te denken dressuurteugels aan te gaan schaffen. Het punt is alleen zodra die nat regenen(als ik buitenrit maak, heb ik geregeld bui op me kop) bijna geen grip meer hebben. Hoewel dat met de rubberen ook zo is.
Ik denk dat het voor mij gewoon met handschoenen rijden blijft.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 11:29

oke ik ga denk voor leren teugels kijken met aan de onderzijde rubber.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:42

Oja. Vorig jaar heb ik een weekje het paard van mijn tante gereden(en zij mijn paard Knipoog ). Die had ook hele fijne teugels. waren leren teugels(dressuurteugels), maar er zaten wel van die stopjes op. Vond ik ook wel fijn om mee te rijden. Maar misschien dat, dat ook wel kwam doordat het een uber fijn paard is Vork (nadat je veilig het zadel erop had).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:56

Ik wil ook leren springteugels, die zijn echt super. Het mooie en comfortabele van dressuurteugels, met de grip van springteugels. (krijg van dressuurteugels blaren doordat ik krampachtig ga vasthouden, krijg namelijk zweethandjes en de paarden waarop ik rij zweten zelf ook flink.)