Winterdeken of onder en regen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Winterdeken of onder en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:37

Mijn merrie staat het hele jaar door op het land met een schuilstal. Het wordt intussen weer tijd voor de deken.
Wat is nou beter, een complete winterdeken, gevuld en waterdicht, of een onderdeken met daaroverheen een regendeken?

Melia

Re: Winterdeken of onder en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:40

Lijkt me voor jezelf toch het makkelijkst als je 1 complete deken hebt Knipoog.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:37

waterdichte winterdeken. Ik heb ook allemaal waterdichte dekens. Die 3 dekens overelkaar oid vind ik echt waardeloos! Het lijkt me ook dat het er zeker niet beter door gaat liggen als je deken over deken doet.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:06

Een waterdichte winterdeken lijkt mij ook de beste oplossing. Ik heb het vorig jaar ook even geprobeerd met een onderdeken en daaroverheen een ongevoerde regendeken. Dat ging op zich wel maar heb nu toch een waterdichte 150 grams deken aangeschaft omdat het ten eerste makkelijker voor jezelf is en ten tweede hoef je dan niet bang te zijn dat de onderdeken gaat schuiven. Zeker als je paard op het land staat is 1 waterdichte deken wat veiliger dan twee dekens op elkaar.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:19

1 winterdeken is wel handiger. Maar laagjes zijn wel weer warmer, dus het is maar net wat je wilt, soms kunnen 2 dekens op elkaar toch best goed liggen.