Ervaring Freemax

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Ervaring Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 21:33

Wie heeft er ervaring met deze zadels?
http://www.equimatch.nl/default.asp?pageid=228&webgroupfilter=63

Volgensmij is het gewoon een namaak Freeform, maar zijn er daadwerkelijk ook verschillen behalve de prijs?
Welk type hebben jullie en hoe bevalt het zadel? Weet iemand of er een testzadel te leen is?

Ik heb de Freeform 2x mogen uitproberen en was er erg over te spreken! Alleen vind ik de Freeform echt te duur. Daarom dacht ik aan dit alternatief.

Ik ben benieuwd!

annebe

Re: Ervaring Freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:30

Ik ben er ook erg benieuwd naar.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:51

Heb er even wat over opgezocht en de mensen gebeld van bovenstaande link.
Er is nog geen testzadel, maar er word dit weekend overleg gehouden of er een mogelijk is voor 1 of 2 testzadels.

Hierbij een engelse discussie over dit zadel.
http://www.newrider.com/forum/archive/i ... 05633.html

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:03

Annebe, je hebt mij net aan de lijn gehad Haha! Ik werk dus bij Equimatch.
We hebben nog niet veel ervaring met dit zadel en we gaan overleggen of er een mogelijkheid komt
tot het testen van het zadel. Ik begrijp dat ze dat bij meerdere zaken wel doen, maar helaas kan ik
verder zelf geen beslissingen maken over het wel of niet aanschaffen van testzadels.
(als dit wel zo was, was hij er uiteraard gelijk geweest, ik vind alle soorten zadels interessant, anders ga je geen MSFC doen Haha!)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 18:13

AH, das mooi Haha! iemand die er werkt Haha! Hoe vind jij de zadels? Ik neem dat je ze in je handen hebt gehad/op gezeten hebt?
Ik ben heel benieuwd of het zadel waarvan de zitting doorloopt tot onder aan de kniewrongen zodanig anders zit dan het zadel waar je echt alleen de zitting los kunt halen.

Hopelijk komt er een testzadel, want ik ben zeeeer enthousiast... tenminste als het zadel hetzelfde rijdt/ligt als de FF.

Hou me op de hoogte als je wil Ullwinn!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:41

Nickyu van www.nickyskeet.nl weet er ook wel meer over denk ik , dit type zadel is namelijk al onder meerdere namen verkrijgbaar bij de buitenlandse leveranciers Knipoog

Ik vind het een erg leuk ding om te zien , ben wel benieuwd of de randen van de zijkanten van de seatsaver niet te dik zijn , dat ze gaan irriteren onder je been. Dat is voor mij eigenlijk de grootste vraag bij dit zadel. Maar hij is enorm leuk om te zien ! Ja

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:26

offtopic ullwinn@ grappig om je heier weer tegen te komen Haha!
Ik ben erg benieuwd of er een test zadel gaan komen!
Hou je mij op de hoogte?

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:09

Ga dit topic even volgen... Haha!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:47

ShadowFax schreef:
AH, das mooi Haha! iemand die er werkt Haha! Hoe vind jij de zadels? Ik neem dat je ze in je handen hebt gehad/op gezeten hebt?
Ik ben heel benieuwd of het zadel waarvan de zitting doorloopt tot onder aan de kniewrongen zodanig anders zit dan het zadel waar je echt alleen de zitting los kunt halen.

Hopelijk komt er een testzadel, want ik ben zeeeer enthousiast... tenminste als het zadel hetzelfde rijdt/ligt als de FF.

Hou me op de hoogte als je wil Ullwinn!!

Ik heb tot nu toe alleen de Freemax Class MicroSuéde Airnet in het echt gezien (in het brown/tan)
Ik vind het hele mooie zadels, netjes afgewerkt ook Ja Ik ben persoonlijk nog meer benieuwd naar de
leren versies. Ik heb er nog nooit mee op een paard gezeten.

Je kunt bij beide types de zitting er helemaal af halen, alleen bij de ene heb je dan dus alleen het zitvlak
er af en bij de andere heb je het zitvlak en de knie'wrongen' er samen af. Of het anders zit, durf ik dus
niet te zeggen Haha!

Momenteel kunnen wij de zadels nog niet leveren, binnenkort wel. Ze zijn namelijk incompleet bij onze
leverancier (Shires) binnen gekomen vanaf Freemax zelf.

Of er een testzadel komt, gaat dus nog even overlegd worden, helaas ga ik daar niet over. Er is wel vraag
naar vanaf verschillende mensen. Maar in principe verkopen wij voornamelijk rijkleding en andere paarden-
spullen. Wel ga ik dit jaar MSFC doen, dus wie weet kan de verkoop van zadels wat worden uitgebreid Ja

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:39

MSFC?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:52

Master Saddle Fitting Consultant , dat zadelpas-opleiding-gebeuren Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:21

Thank you! Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:21

Ik ben ook erg geintresseerd in dit zadel. Is het nou zo dat als je die ene neemt met afneembare kniewrongen, dat je er de zitting van de ander op kan doen zodat je geen kniewrongen hebt? Als het nog te volgen is Clown En zou je dan BV een nieuwe zitting kunnen kopen enz? Dat soort vragen vind ik belangrijk Ja Ik vind het echt mooie zadel Ja

Uit een ander topic bij naturals over dit zadel:

Grotere foto's:
Afbeelding
Afbeelding
van Hold-your-horses.com

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:01

Van een stalgenoot hoorde ik dat ze deze zadels bij de ijslandershop in Montfoort verkopen. Zij heeft zelf een freeform en vond dit leer wat hard aanvoelen. Ik wacht nog steeds af Haha!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:04

Ook ik ben erg nieuwsgierig en zou graag eens een testzadel uitproberen.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:33

geluksvogel schreef:
Ik ben ook erg geintresseerd in dit zadel. Is het nou zo dat als je die ene neemt met afneembare kniewrongen, dat je er de zitting van de ander op kan doen zodat je geen kniewrongen hebt? Als het nog te volgen is Clown En zou je dan BV een nieuwe zitting kunnen kopen enz? Dat soort vragen vind ik belangrijk Ja Ik vind het echt mooie zadel Ja

Dat kan in principe wel, maar ik denk dat je als je de versie heb zonder kniestukken op het zadel en
je doet daar een zitting zonder kniestukken op, dat je dan een stuk klitteband overhoudt, waar vuil
op kan blijven plakken. De zittingen zijn los te verkrijgen, dus in principe is het dus wel mogelijk Ja