probleempje met BR dekje

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

probleempje met BR dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:37

Hallo!

Ik rij op een manege waar ze regelmatig F-proeven organiseren. Nu zag ik laatst dat veel lesklanten die rijden, naast het tenue ook een eigen wit dekje hebben. Dus ik denk; "dat wil ik ook"!
Ik heb op de site van Ooteman gekeken en er daar een besteld. Nu heb ik een dressuur dekje (van BR event) terwijl ze op onze manege alleen maar veelzijdigheidszadels hebben. Is het raar als ik er toch een dressuurdekje onder leg? Zie je dat heel goed? Is het voor schandaal? Ik heb dit eigenlijk gedaan omdat ik binnen nu en 1 jaar een eigen paardje ga kopen en dan wil ik zowieso een dressuurzadel.
En dan nog het 2e probleem....
Ik dacht dat ze van BR alleen maar Fullsize hadden omdat er geen andere maten bijstonden dus heb ik die maat besteld. Nu krijg ik het dekje dus binnen en oogt deze best groot! Is dit alleen voor grote paarden of passen deze ook op een pony/klein paard? Want daar rij ik het meest op. Degene die ook zo'n dekje hebben, weten jullie of dat kan?

Wat is wijsheid? Het dekje terugsturen, of denken jullie dat het wel kan?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes

Allejandro

Re: probleempje met BR dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:40

Full past ook best op een klein paard Ja
En dressuurdekje onder veelzijdigheid oogt niet mooi
je zadel heeft dan geen rechte lijn, je dekje wel
het ligt ook niet lekker.
als het voor 1x is kan het prima.
Maar wil je toch vaker gebruiken zou ik hem toch echt inruilen voor de goede maat (vraag even je manege welke maat de paarden hebben waar je op rijdt Knipoog ?) en dan in veelzijdigheid Lachen !

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:45

Ik zal het dekje een paar keer per jaar gebruiken...ik had het ook gevraagd aan een man van ooteman en die zei dat BR dressuur dekjes niet helemaal recht zijn en dat er niet zoveel verschil zit in veelzijdigheid en dressuur, maar als het echt niet kan zal ik het dekje om moeten ruilen voor een VZH-dekje. Dat is wel jammer want dan kan ik straks weer een dressuur dekje kopen. maarja als het niet mooi is....

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:48

Ik zou er gewoon mee gaat rijden. Wat je zelf ook al aangeeft, je gaat 'm toch niet zovaak gebruiken en je koopt zelf straks ook een dressuurzadel.

Toen ik m'n veelzijdigheidszadel (met nadruk op dressuur) nog had, reed ik soms ook wel met dressuurdekjes eronder en dat kon prima, hoor. Nu heb ik een dressuurzadel en kan ik die dekjes mooi weer gebruiken. Mijn paard is ook niet zo groot (1.60m) maar daar gebruik ik gewoon maat full voor, past prima.

Als je het paard er niet mee hinderd (en ik denk dat die kans heel klein is), kun je er met een gerust hart mee gaan rijden.

Vind je het echt niet staan, dan kun je altijd nog een veelzijdigheidsdekje erbij kopen en die later bv. via Marktplaats verkopen. Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:21

Full paste zelfs op mijn Cpony, dus ik denk niet dat dat een groot probleem zal zijn. Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:27

Laatst ook met een dressuurdekje onder mijn VZ gereden en het lag eigenlijk best goed.
VZ dekje onder dressuurzadel ziet er minder uit. Gewoon uitproberen dus.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:28

LinZZZZ schreef:
Ik zal het dekje een paar keer per jaar gebruiken...ik had het ook gevraagd aan een man van ooteman en die zei dat BR dressuur dekjes niet helemaal recht zijn en dat er niet zoveel verschil zit in veelzijdigheid en dressuur, maar als het echt niet kan zal ik het dekje om moeten ruilen voor een VZH-dekje. Dat is wel jammer want dan kan ik straks weer een dressuur dekje kopen. maarja als het niet mooi is....

Moet je zelf weten .. Haha!
Er is vast wel ergens een foto op bokt om een beeld te krijgen ..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:55

Dat kan prima hoor Lachen Misschien ziet het er net wat minder mooi uit dan wanneer je een vzh dekje hebt. Maar wie let daar nou op?
(ik heb zelfs af en toe een dressuurdekje onder mijn springzadel Clown )

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:05

Ik gebruik mijn dressuurdekjes ook wel onder mijn vzh zadel.
Zo raar staat het niet.
Andersom wel, vzh onder een dressuurzadel, dat ziet er echt lelijk uit.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:31

Het kan prima, iedereen legt tegenwoordig ook ANKY dekjes onder VZH zadels. En dat is ook allemaal maar 1 maat.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 10:04

Bedankt allemaal!! Ik ga deze week gewoon even kijken, waarschijnlijk is het niet erg... maar er zijn er dus meerdere die gewoon een dressuurdekje onder een VZH zadel leggen..

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:48

Dat kan idd prima! Het ziet er alleen iets minder mooi uit, maar als het toch alleen voor een wedstrijd is kan je het gerust doen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:53

Kan prima hoor, ik heb al mijn BR Event dekjes (dressuur maat full) ook onder mijn vzh-zadel. Misstaat echt niet. En full kan ook heel goed op een grotere pony. Dus gewoon doen!

naomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:41

Ik vind ook dat dat prima kan zeker omdat je er alleen af en toe een wedstrijd mee rijdt, heb ik ook in het begin gedaan toen ik nog een vzh zadel had.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:53

Ik vind dat die BR dekjes niet groot uitvallen, dus een full is denk ik niet verkeerd Knipoog.

Ik rijd ook wel eens met dressuurdekjes onder een vzh en daar zie ik weinig verschil tussen. En helemaal op zo'n onderlinge wedstrijd, maakt dat niets uit.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:18

Ik reed op n ijslanderXwelsh met n Br full... no problem!
En wat dat dekje zelf betreft...
Ik zou gwn dat beesie waar je het meest op rijd ns flink poetsen en dan even dekje en zadel d'r op en je kan dan altijd ng even vragen aan n vriend(in) fzo hoe het oogt Knipoog
deed ik ook met nieuwe dekjess! Tong uitsteken
veel suc6!

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:08

gewoon je dekje gebruiken hoor Ja dat kan best Lachen