[WN] lijkt dit westernzadel jullie wat?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

lijkt dit westernzadel jullie wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:48

hallo allemaal,

ik was wat aan het rond snuffelen op het net en kwam dit zadel tegen.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-za ... nieuw.html

aangezien ik voor mijn haflinger graag een westernzadel zou willen hebben en strax westernles zou willen nemen.
nu heb ik met deze vrouw gemaild en het is geen zadelmarkt zadel maar merkloos, het is met de hand gemaakt en zij heeft het overgenomen van een kennis maar kan er niet aan wennen, vandaar dat ze het weer wegdoet.
de man die dit zadel gemaakt heeft maakt meer zadels met de hand en altijd western.
nu heb ik niet veel geld en is dit dus voor mij wel een hele smak, en dan moet het wel goed genoeg zijn, ook voor mijn hafje.
lijkt het jullie niks zeg t dan, want dan spaar ik gewoon nog even door en koop dan een duurdere!

ik ben beneiuwd Knipoog

groetjes loes Haha!

DubbelFun

Re: lijkt dit westernzadel jullie wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:39

Niet alleen Zadelmarkt verkoopt dit soort zadels. De kwaliteit is iig gelijk.

De print is erg ondiep en ziet er fabrieksmatig uit.
Het in elkaar zetten is altijd handwerk, daar hebben ze nog geen machines voor uitgevonden Haha!

Een beetje zichzelf respekterende zadelmaker geeft zijn eigen kenmerk aan zijn zadels. Als dat er niet op staat zou ik het laten liggen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 13:01

ok dan, doe het dus maar niet!
ik heb van westernzadels weinig verstand, nu heb ik wel iemand die er verstand van heeft die ik mee zou kunnen vragen, maar diegene raadde het mij vanochtend ook al af!
zal dus wel niet voor niks zijn!

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:55

het ziet er netjes uit maar idd ,schijn bedriegt ,je kan beter eerst de maat van je halflinger laten opnemen en dan een zadel kopen waarvan je zeker weet dat de kwaliteit goed is en het goed past ,is wel duurder maar je doet je paard er een plezier mee als je een goed passend zadel op d,r rug legt

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:59

Ik zou graag een foto van de détails zien, maar ik vind het een vreemd zadel: de stiksels lijken erg rommelig, dus vast met de hand gestikt, maar het leer ziet er erg raar uit: machinaal gestempelde versiering, gelakt (meestal slecht of split-leer) en geen saddlestrings, wat je bij een goed handgemaakt zadel zou verwachten.

Het kan ook zijn dat iemand zo'n do-it-yourself zadel/knutsel-set heeft gekocht. Die kan je in Amerika kopen, bij Tandy bv. alle onderdelen en dan zelf je eigen zadel in elkaar te zetten!

en voor dat geld ga je echt geen verantwoord zadel voor je paard kopen, en hoe weet je dat het past? het kan jaren duren voordat je merkt dat je paard problemen heeft, en dan zijn de kosten van de dierenarts niet mis!!! Had je beter een goed zadel kunnen kopen.
Als je niet genoeg geld hebt voor een goed zadel laat het dan. Lessen kan je ook op een engels zadel.
En ga ondertussen sparen voor een goed zadel, en/of, ga rondkijken naar een tweedehands zadel. Dan krijg je meer waarde voor je geld, en als je het goed verzorgt kun je het later ook weer goed verkopen.

En een westernzadel moet passen! Is veel belangerijker lan hoe het eruit ziet, of welke kleur het heeft. Eigenlijk is dat het énige dat belangerijk is.

Lees dit over het bepalen van de pasvorm:
http://www.westerngids.nl/modules/articles/article.php?id=36

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 21:30

ik weet heus wel dat een zadel goed moet passen, voel me een beetje aan gevallen aafke.
maar aafke, wel bedankt voor de link, die is wel heel intressant, een western zadel is toch iets anders als een engels zadel, haha!
en tot die tijd ga ik gewoon lekker op me engels zadel oefenen, ik wist niet dat het mocht, maar het was ok!
zoals ik al zei heb ik iemand die er echt verstand van heeft en het me ook heeft afgeraden.
deze man rijd western en is jaren zadelmaker geweest, en hij zei ook niet doen.
mijn oma heeft gesponsord haha, geweldig mens!
voor het geld wat ik nu heb, rond de 600 euro kan ik iets veel beters kopen zei die en ik denk dat hij gelijk heeft.
ik heb nu iemand die voor mij op zoek gaat vanaf volgend jaar, dan is ie net wat meer uitgegroeid.
zo weet ik zeker dat ik een goed zadel heb, en volgend jaar januari heb ik nog meer geld bijelkaar voor een zadel.
dus wie weet kan ik er dan wel eentje laten opmeten Knipoog
me paardjes zijn veel te belangerijk om ze pijn te doen!

bedankt voor de reacties! Knipoog

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:49

PRE: ik zet ''Een westernzadel moet wel passen'' erbij voor de duidelijkheid en compleetheid. Niet omdat ik denk dat jij daar niet oplet, ik weet dat jij daar juist wèl op let.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 09:28

ik begrijp je aafke!
ik vind het juist ook wel goed dat je mensen er zo op attendeerd!
keep on the good work!

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:46

zelf gaan kijken, passen en iemand meenemen die iets van zadels weet
dat is de beste manier

Kaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:16

Ik zou je alleszins aanraden om een merkzadel te kopen. Sommige dingen in het hanarchement heb ik persoonlijk liever van een merk, en zadels horen daar bijvoorbeeld bij.

Misschien is het best dat je eens gaat kijken naar westernzadels met merken. Toen ik het mijne kocht heb ik alles merkloze zadels meteen van de lijst geschrapt.

Billy Cook, Westwood, Garland en Simco zijn enkele van de merken waar men heel tevreden mee is. Als je zou kunnen kiezen tussen een merkloos zadel dat perfect past en een merkzadel dat perfect pas, geef dna gerust wat meer geld uit voor het merkzadel. Meer en langer plezier gegarandeerd!