Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
linky schreef:En je kunt beter een oude hebben dan een nieuwere............................. de ouden zijn veel beter!
linky schreef:En je kunt beter een oude hebben dan een nieuwere............................. de ouden zijn veel beter!
Musicjohn schreef:Dat lijkt me echt nergens op slaan.
Bitch schreef:Toch heeft Linky wel gelijk, de oudere modellen, van voor de jaren 80, waren constructief, en kwalitatief een stuk beter.
Bitch schreef:Je hebt ze, echt, ik heb nu een stubben in de auto liggen, dik 20 jaar oud, als nieuw.
Ik heb enkele weken geleden een Kieffer in handen gehad, van ruim 35 jaar oud. Het stiksels was op, maar das vervanging, maar het leer was nog perfect.
egnie schreef:Bij de kieffer zadels zit het jaartal in de haak geslagen waar de beugelriem aan vast zit...
Lopkelove schreef:Bij mij aan de haak van de beugelriemen zie ik geen getal.
Musicjohn schreef:Voor zover ik weet kun je de fabrikage-datum aflezen aan het serienummer welke is ingestanst in het leer, aan de binnenkant van het zweetblad. De eerste twee cijfers van het serienummer staan voor het jaartal. (06 = 2006 / 05 = 2005 / 04 = 2004 / etc. etc.)
Gr. John
Lopkelove schreef:Bij mij begint het serie nummer met 51, lijkt ook niet te kloppen. Misschien zijn er bepaalde kenmerken, voorheen had ik zelf een Wien met een vlakkere zit, zijn deze modellen dan ouder dan een diepe zit??? of heeft dit er niks mee te maken, wie oh wie kan mij helpen.
draumpje schreef:vroeger werden zadels gemaakt om een leven lang mee te gaan ,
tegenwoordig moet het productieproces bij veel bedrijven zo min mogelijk kosten en de verkoop zo veel mogelijk op brengen
runningkawa schreef:Bij mijn kieffer staat het ook in de beugelhaak.
Ondertussen is hij alweer van 94 en bevalt me nog steeds super.
In het zweetblad staat nergens 94
Lopkelove schreef:runningkawa schreef:Bij mijn kieffer staat het ook in de beugelhaak.
Ondertussen is hij alweer van 94 en bevalt me nog steeds super.
In het zweetblad staat nergens 94
Ik heb nog eens goed gekeken, en inderdaad, met heeeele kleine lettertjes staat er rondje met een getal er ingedrukt. Dank jullie allen.