Welke maat deken?stokmaat 1.15

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_Sacha

Welke maat deken?stokmaat 1.15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:22

(Ik weet niet of het goed staat hier)

Welke maat (zweet)deken heb ik nodig voor een pony van 1.15? (shetxwelsh)
Ze zeggen stokmaat + 30 cm. maar dan kom ik uit op 145, dat lijkt me erg groot.
Het is geen brede pony.

(en nog een vraagje, waarschijnlijk mag dat niet in dit topic erbij, maar misschien dat er mensen dan kunnen antwoorden via Pm? Morgen gaan we de pony ophalen en waarschijnlijk is de voorste stang in de trailer te hoog. Ze kan dan dan eronder door glijden/lopen. Hoe doen jullie dit met het vervoeren van een kleine pony?)

Groetjes Sophie

flettie

Re: Welke maat deken?stokmaat 1.15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:28

Pfff, geen idee eigenlijk.
Even denken: mijn Shet is ca. 95 cm en heeft als ondermaat in zijn dekens 1.25 (dus idd. +30 cm). Mijn Tinker is 1.54 en heeft 195 onderlengte (+40 cm dus).

Het makkelijkste vind ik zelf om als je pony er is even met een meetlint de ruglengte op te meten. Dus van de schoft t/m de staartaanzet. Dan naar de winkel te gaan en zeggen dat je een deken zoekt met die en die rugmaat Haha!

Wat die stang betreft: onze Shet knalt ook met zijn koppie tegen de stang in de trailer aan als hij niet oplet. Daar is hij onderhand wel aan gewend en hij houdt dus zelf wel afstand van de stang. Ik denk dat jouw pony waarschijnlijk net boven de stang zal uitkomen Ja

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:33

Ja bij mijn andere pony klopt het ook. Die is 1.46 en ze heeft,meestal, dekenmaat 175.

Dat weg van de stang blijven zal ze misschien wel doen, maar ik ben bang dat ze klem komt te zitten onder de voorste stang...
(als ze haar hoofd omlaag doet kan ze, lijkt mij, met haar schoft vast komen te zitten onder de stang)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:40

Dan is het een kwestie van haar kort genoeg vast binden zodat ze haar hoofd niet onder de stang door kan doen. Eventueel met een touw links en rechts vast zetten. Dit hebben wij in het begin ook met onze Shet gedaan (omdat hij dus erg gemakkelijk onder de stang door kan). Tegenwoordig staat hij aan 1 touw vast en blijft netjes achter de stang staan.

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:50

oke bedankt!!