Probleem met zweetbladen WB4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Probleem met zweetbladen WB4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:58

Nou misschien heb ik daar alleen last van hoor,

maar als ik mijn beugels onder het zweetblad doe en ik ga dan rijden verschuiven de zweetbladen heel erg.

Dus het makkelijke van de beugels onder langs dragen schiet ook niet op.

Heeft iemand daar ook last van?

Heb een Hulsebos Wb4.

Anoniem

Re: Probleem met zweetbladen WB4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:46

Waar verschuiven ze dan? Is de aanhechting van het zweetblad aan de boom van zachter leer? Is dat het punt waar ze dan gaan schuiven?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 15:03

Bitch schreef:
Waar verschuiven ze dan? Is de aanhechting van het zweetblad aan de boom van zachter leer? Is dat het punt waar ze dan gaan schuiven?

Ja het zadel is van kalfsleer, heb ik nog helemaal niet over nagedacht dat het daar aan kan liggen.

Het blad steekt dan voor het zadel uit zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:11

Dan is het gewoon te zacht, je zou er een zweetbladsingeltje aan kunnen laten bevestigen. Moet je alleen even opletten of het op de juiste plek zit, dat je niet in de war raakt met je beugelriemen.
Als je 2 oude teugels hebt, is dat al voldoende voor de zadelmaker om dat te bevestigen.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:03

Wat meestal het probleem is met beugelriemen die bovenlangs worden gebruikt is niet zozeer de stugheid van het leer maar meer dat de beugelriemen van nieuw af aan al onder het zweetblad worden gebruikt. Het bovenste zweetblad wordt gevormt mede door de druk van de beugelriem. Het blad vormt als het ware direct achter de wrong. Als je zweetblad niet de juiste vorm heeft gekregen door de druk van je beugelriem dan kan je zweetblad wel eens anders vormen dan door de zadelmaker is voorzien.
Een zweetblad wordt in de produktie zo gevormt dat het in het gebruik goed vormt achter de wrong en dus onder je been. Daarvoor is dus wel die druk nodig.

Als je zadel nog niet al te oud is zou je de beugelriemen nog bovenlangs kunnen doen om zo toch een goede vorm te krijgen.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 23:13

harnessmaker schreef:
Wat meestal het probleem is met beugelriemen die bovenlangs worden gebruikt is niet zozeer de stugheid van het leer maar meer dat de beugelriemen van nieuw af aan al onder het zweetblad worden gebruikt. Het bovenste zweetblad wordt gevormt mede door de druk van de beugelriem. Het blad vormt als het ware direct achter de wrong. Als je zweetblad niet de juiste vorm heeft gekregen door de druk van je beugelriem dan kan je zweetblad wel eens anders vormen dan door de zadelmaker is voorzien.
Een zweetblad wordt in de produktie zo gevormt dat het in het gebruik goed vormt achter de wrong en dus onder je been. Daarvoor is dus wel die druk nodig.

Als je zadel nog niet al te oud is zou je de beugelriemen nog bovenlangs kunnen doen om zo toch een goede vorm te krijgen.

ja zadel is nieuw nu omg. 3 maanden oud.

heb ze nu boven langs en probeer het over een tijdje nog een keer en kijk dan even of alles blijft zitten hoe het zou moeten zijn.