De bucasdekens zijn nu in de aanbieding bij de paardendrogist, nu wilde ik 2 dekens voor mijn paard bestellen. Maar ik twijfel over de maat. Zij heeft zelf een grote E-maat, ik zit te denken aan maatje 185. Nu was ik benieuwd of Bucasdekens klein of groot uitvallen, iemand een idee?
Verschilt dat ook nog per type deken, of vallen ze over het algemeen klein. Want ik heb ook gehoord dat de Smartex turnout weer groter uitvalt als de Irish turnout?
ik heb een meetlint van de paardendrogist gekregen en kom uit op 145 of wel 195. en dat is voor mijn paard de normale maat. Ik ga er dus van uit dat hij past. Moet hem nog wel ontvangen
Ik vond ze vrij groot vallen. Ik heb er een paar jaar geleden eentje gehad voor mijn vorige paard, maat 195 voor een paard van 1.62 en die was voor het mooie net te groot, waardoor hij wat opzij en naar achteren ging hangen en daardoor erg op de schouders ging schuren...
ook bij mijn paard valt de Bucas deken klein. Moet er wel bij zeggen dat hij breed gebouwd is. Maar normaal is 205 goed, de Bucas is 215 en nog aan de kleine kant ....
Maar bij de p drogist mag je toch 2 dekens ( verschillende maten )bestellen en er eentje terugsturen ( mits in nieuwstaat ) ?