appelbit, rolletjesbit enz... welk bit past nou bij mij paar

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

appelbit, rolletjesbit enz... welk bit past nou bij mij paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:40

heej,
ik heb een vraagje...
ik heb een haflinger merrie van bijna 5. nu rij ik haar met een dubbel gebroken watertrens waarbij het midden stuk plat is.
nu heeft ze weer zoon periode waar ze het woordt stop niet meer ken. nu zijn we hier weer hard mee bezig en stukje bij beetje gaat ze de rem weer vinden. nu zat ik zelf aan een ander bit te denken. een appelbitje of zo.

doe ik hier goed aan? en wat is de werking van zo'n appelbittje?
of welk bit zou ik anders moeten nemen?

(ik heb de zoek funktie wel gebruikt maar werd er niet veel wijzer van)

Mandyke

Re: appelbit, rolletjesbit enz... welk bit past nou bij mij paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:21

Een ander bit gaat hier niet aan helpen!

Leer je haflinger goed op je zit- en stemhulpen te stoppen. Goed naar achter gaan zitten, jezelf zwaar maken en een lange 'hoooo'. Ze is nu 5 dus reken er maar op dat ze het nog vaker gaat doen als je niet heel erg consequent blijft, ze is aan het puberen geslagen! Haha! En uiteraard moet je ook zeker zijn dat de tandjes in orde zijn, als ze daar last van hebben kunnen ze ook wel eens gaan doorduwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:23

idd
remmen doe je op je zit, niet op de hand. Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:36

Bit hoef je niet te veranderen..
Rijtechnisch moet je dit verbeteren/oplossen..

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:00

de tanden zijn oke want die zijn pas bijgewerkt Clown
en ik ben ook bezig met me zit, en daar luisterde zo ook gewoon naar alleen nu ze weer bezig is helpt egt gewoon niets!

meestal is dit gedrag na een week of 2, 3 al weer over. want ze heeft egt van die periodes! dan gaat ze opeen met der hoofd schudden en dan hankt er opeens weer een tong uit der mond, of ze gaat rennen en bokken en nu is het probleem remmen! zoals jullie al zijden, gewoon aan het puberen Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:14

Tong uit de mond is een teken van een te sterke hand, of een niet passend bit of niet correct gebit Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 18:26

waarschijnlijk was het der gebit, maar dat weten we nu nog niet zeker... toen hebben we der gebit laten ba kijken en toen was het na een week of 2, 3 weer weg maar ze heeft er zeker een maand of 2 mee gelopen. denk niet dat het aan me hand heeft gelegen, ik vind zelf dat ik niet egt streng ben, (behalven als ze er om vraagt dan) lekker losjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:48

Een paard vraagt er nooit om en touw trekken win je niet Lachen
Dan word het langzaam aan staatds erger

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:43

elizahbep schreef:
waarschijnlijk was het der gebit, maar dat weten we nu nog niet zeker... toen hebben we der gebit laten ba kijken en toen was het na een week of 2, 3 weer weg maar ze heeft er zeker een maand of 2 mee gelopen. denk niet dat het aan me hand heeft gelegen, ik vind zelf dat ik niet egt streng ben, (behalven als ze er om vraagt dan) lekker losjes.

Het kan zijn dat ze nog steeds de pijn in gedachte had nadat haar gebit was bijgewerkt, dit komt wel eens vaker voor. Maar na enkele weken moet ze toch terug normaal reageren op het bit. Je kan wel je bit eens nakijken of je wel echt zeker bent dat je de juiste maat hebt genomen, komen er geen velletjes tussen de bitringen en eventueel kan je ook wel eens een ongebroken bustrensje proberen (het kan immers zijn dat ze al dat gewiebel in haar mond niet leuk vindt), maar ik gok erop dat het pubergedrag is. Is heel lastig maar het is wel zaak dat jij vriendelijk blijft, dit wil vaak zeggen 'afstappen voor je gefrustreerd geraakt even tot 10 tellen en er terug op'. Knipoog