Ik wilde graag weten wat jullie ervaringen zijn met de zadels van Bates (Inova, Caprilli, Isabell)
Hoe is de kwaliteit? Waar hebben jullie ze gekocht? enzovoort...
Nou kom maar op met de verhalen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Miss_R_Horse schreef:Ben aan het kijken voor een dressuurzadel maar toch bedankt susie1981
Welke Bates heeft jouw huisbaas Whisperramse?
Miss_R_Horse schreef:Heb je dat zadel ook op je paard liggen in je profiel?
Miss_R_Horse schreef:Ben aan het kijken voor een dressuurzadel maar toch bedankt susie1981
Welke Bates heeft jouw huisbaas Whisperramse?
whisperramse schreef:Bates is idd de lederversie van Wintec
Door het Cair systeem hoef je de kussens niet meer op te laten vullen.
FenDT schreef:Ik heb ook een Bates dressuurzadel en ik ben er super tevreden over! Het zit echt super fijn en het is lichtgewicht.
Ik heb ook begrepen dat je de kussen nooit hoeft laten opvulen tenzij je merkt dat ze lek zijn! Er zit ook niet meer dan lucht in die kussens hoor!
Kaitlin schreef:Ik heb een bates dressuurzadel met cair systeem (zit in allemaal denk ik?)
Zadelboer schreef:whisperramse schreef:Bates is idd de lederversie van Wintec
Door het Cair systeem hoef je de kussens niet meer op te laten vullen.
even een correctie
het cair systeem zijn foam inlagen in het kussen
tussen het cair en de bovenkant van het kussen zit een ruimte die op te vullen is
dat is vaak het probleem met deze zadels ,de verkopers kunnen dat niet en je rijdt dus op een plat dun kussentje die niet voldoende draagt over de hele oppervlakte.
het kan wel opgevuld worden en is vaak na een goede correctie wel comfortabel voor het paard ,helaas gebeurt dat maar zelden !!!
aafje87 schreef:ksb schreef:Ik heb een bates dressuurzadel met cair systeem (zit in allemaal denk ik?)
Nope mijn bates Isabell is (gelukkig) zonder cair!
aafje87 schreef:Kaitlin schreef:
Nope mijn bates Isabell is (gelukkig) zonder cair!
nadere uitleg bij 'gelukkig' ?????