ervaringen met deze anatomisch gevormde singel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

ervaringen met deze anatomisch gevormde singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:57

Ik ben voor mijn op het moment nogal extreem rondbuikige pony op zoek naar een singel die beter blijft liggen dan de singel die ik nu heb (cottage craft katoenen singel). Nou weet ik van de banaan singels maar ik moet een vz singel hebben, nou kwam ik deze singel tegen en vroeg me af of deze een beetje hetzelfde effect heeft, en niet zo ver naar voren schuift over de dikke buik, waardoor ze dan met haar voorbenen tegen de singel aan loopt.

Heeft iemand ervaring met dit soort singels?

Afbeelding

paardenfocus

Re: ervaringen met deze anatomisch gevormde singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:40

Ik denk dat je eerder moet denken dat deze singel meer comfort geeft aan het paard. Ik heb geen idee of je zadel dan ook beter blijft liggen of zo?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:48

@paardenfocus, ik vraag ook of de singel beter blijft liggen, niet het zadel Lachen De singel trekt zo idioot ver naar voren dat ze er tegenaan loopt. Het zadel schuift dan wel iets mee maar niet dramatisch, en dat is ook moeilijk te voorkomen als het paard schoftloos+dik is. Gaat me vooral om dat ze niet met haar benen op de singel loopt. Over een paar maand zal het hele probleem over zijn, dan is de buik er wel weer afgetraind. Tot die tijd zoek ik een singel waar ze zo min mogelijk last van heeft Lachen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:53

Ik heb voor mijn zwaargewichtje ook zo'n gevormde vz-singel. Deze blijft zeker veel beter op zijn plaats dan de gewonde rechte die ik eerder heb gehad!