goed passend zadel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

goed passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 21:43

omdat het bijna zeker is dat mijn verzorgpony geen goed passend zadel heeft wil ik wel op zoek naar een nieuwe.
Maar hoe weet ik hoeveel inch ik moet hebben en welke maat zadelboom?

Groetjes Nelleke

8nnemiek

Re: goed passend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:28

Zoek een goede zadelmaker, en laat diegene een aantal zadels van verschillende merken meenemen om te passen Knipoog
Het aantal inch is jou eigen kontmaat, dan kun je het beste zelf passen, bijvoorbeeld in een ruitersportzaak, even een paar zadels op de bok leggen en kijken welke je het fijnst vind.
De boommaat is vaak per merk verschillend.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:24

een zadel aanpassen kan je niet zelf, en de eigenaar van je pony ook niet. daar moet echt een expert aan te pas komen, een goede zadelmaker of zadelpasser die meerdere zadels meeneemt. deze kan ook voor je kijken welke inchmaat je nodig hebt, en kan een zadel evt ook nog iets aanpassen om het 100% te krijgen.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:36

De inchmaat is de maat die jij nodig hebt maar als het om een pony gaat,is het wel belangrijk om te kijken of het zadel bij 17.5 -18 inch niet te lang word voor de pony...

Bij de boommaat is het van belang dat deze eerst word opgemeten voordat je weet welke zadels passen.
Een zadelpasser is dus niet kundig een echte zadelmaker kan dit wel voor je opmeten.

Hopelijk vind je snel een passend zadel Lachen

EW2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:29

hallo,moet wel lachen om je topictitel....goedpassendzadel, ken een website die zich zo durft te noemen..

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:38

ja die website zou verboden moeten worden wegens het leveren van wanprestaties..... Boos! zoals in mijn geval.
Voor een goed passend zadel moet je hier idd NIET zijn.

Waar wel, dat blijft moeilijk en is heel persoonlijk. Bloos

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 18:58

bedankt voor de reacties!
Ik zal eens op zoek gaan!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:01

Ik zou een goed bekendstaande zadelpasservice vragen om te komen en dan verschillende zadels te proberen.. Knipoog

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:41

Westenwind schreef:
Ik zou een goed bekendstaande zadelpasservice vragen om te komen en dan verschillende zadels te proberen.. Knipoog

Voor mij is een zadelpasservice hetzelfde als een zadelverkoper en die heeft vaak geen tot weinig verstand van wanneer een zadel nu echt past.

Alleen een echt goede zadelmaker kan precies opmeten welke boommaat de juiste is,want het zou toch erg jammer zijn als het zadel toch gaat knellen,met de bijbehorende ellende....