Kentaur dressuurzadel MATEN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Kentaur dressuurzadel MATEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 12:29

Betreft maten 0,,1,,2,,3,,4... smal ,,medium ,,medium/wijdt en wijdt
MAAR wat zijn daarvan dan de cm,,dat wil ik graag weten..

Ik heb voorheen altijd met kieffer wien de luxe gereden,, helaas was inchmaat echt TE klein voor mij(maat 1 17inch Bloos )

Nu lag dat zadel als een huis op mn paard,, MAAR ik heb het budget niet voor een nieuw kieffer zadel..(2e hands heb ik liever niet ,,en dat is een lang verhaal waarom niet)

Ik heb dus veel gehoord over de boomopbouw van kentaur,, dat dat gelijk is aan kieffer???

Kentaur is voor mijn budget wel haalbaar dus vandaar dat ik hierna wil uitkijken.. Vork

Mijn paard heeft schuine schouders en ietswat hoge doorlopende schoft,, (4 jaar jong) qua bespiering komt er nog wel WAT bij,,,MAAR hij zal nooit een gribaldi worden,, hij is wat rank gebouwd van zichzelf,(volbloedtype),dit om even een idee te krijgen voor welk type paard het zadel bedoeld is..

Zadels die ik tot nu toe gepast heb op hem gingen allen schuiven of klapperen met de juiste boommaat,,,of lagen met teruggesneden kamer (nieuwe rossner) al zowat op de schoft.. Huilen

Ik hoop dat ik uit dit topic veel informatie kan halen die ik op de zoekfunctie NIET kon vinden..

Bedankt alvast Pling

Liselot

Re: Kentaur dressuurzadel MATEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:21

ik heb geen idee hoeveel cm het is... maar is het geen wijs plan om iemand met kentaur zadels langs te laten komen om te passen? als jij aangeeft hoe je paard ongeveer gebouwd is weet hij wel ongeveer welke maten hij mee moet nemen en dan kan je passen en er zelf ook opzitten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:24

Ik zou eens moeten meten. Ik heb een kentaur maat 3, maar zo te horen zal die iets te breed zijn voor je paard. Ik denk met kentaur dat je best zult zijn met een 1 of een 2. laat gewoon de zadelmaker langskomen met een paar maten van kentaur en pas die. Dan weet je het zeker.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:05

LiSSy schreef:
ik heb geen idee hoeveel cm het is... maar is het geen wijs plan om iemand met kentaur zadels langs te laten komen om te passen? als jij aangeeft hoe je paard ongeveer gebouwd is weet hij wel ongeveer welke maten hij mee moet nemen en dan kan je passen en er zelf ook opzitten.

jazeker is dat een super idee,,

echter heb ik niemand kunnen vinden die naar arnhem wilt komen om te passen Huilen

dus als jullie suggestie's hebben??GRAAG Pling

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:08

Ook niet de zadelmaker of waar je het zadel kunt kopen in de buurt. Bij mij zijn ze direct gekomen, was toch zeker ook een half uur of meer rijden. Vonden ze geen probleem. Ik heb wel iets meer betaald, ik bedoel je kunt ze net iets goedkoper krijgen maar voor goeie service vond ik het iig niet te veel.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:12

zitake schreef:
Ook niet de zadelmaker of waar je het zadel kunt kopen in de buurt. Bij mij zijn ze direct gekomen, was toch zeker ook een half uur of meer rijden. Vonden ze geen probleem. Ik heb wel iets meer betaald, ik bedoel je kunt ze net iets goedkoper krijgen maar voor goeie service vond ik het iig niet te veel.

De dealers zitten beetje uit de buurt hier van kentaur,, ik ben nog druk bezig met zoeken,,kom er wel 1 tegen hoop ik?? Haha!

Hier mn paard met het nieuwe rossner zadel wat hem met rijden over schouder schuift,,zadel gaat morgen retour..
hadden ze ook helemaal aangemeten,,,tjong jong,,ga ik rijden gaat hij schuiven..en zat 3 vingers tussen schoft en kamer,,MAAR als je erin ging IN de kamer zn 10cm??had ik net 1 vinger ruimte Boos! Huilen Huilen

Niet goed dus
Afbeelding

foto is genomen zonder de beugelriemen,,zadelpasser heeft mij er even opgetilt,,hier lijkt het allemaal nog ZO MOOI te liggen Ach gut

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 11:14

Mensen SUPERRRR nieuws..

Kennen jullie John Kool??? Pling

Hij komt a.s donderdag met kentaur(en nog tig andere merken nieuw en 2e hands)

Volgens John is er voor elk paard wel een passend zadel (hij maakt indien nodig direct de aanpassingen terplekke op mn paard)

Ik heb mn paard beschreven en alle problemen doorgegeven die ik heb meegemaakt..

Volgens John hoef ik me niet zn zorgen te maken,, Bloos

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:54

Zazoeyou ben benieuwd welk zadel nu past op je paard. Laat het even weten en eventueel foto.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 18:56

anita schreef:
Zazoeyou ben benieuwd welk zadel nu past op je paard. Laat het even weten en eventueel foto.

Zal ik zeker doen,, bedankt Pling