MAAR wat zijn daarvan dan de cm,,dat wil ik graag weten..
Ik heb voorheen altijd met kieffer wien de luxe gereden,, helaas was inchmaat echt TE klein voor mij(maat 1 17inch

Nu lag dat zadel als een huis op mn paard,, MAAR ik heb het budget niet voor een nieuw kieffer zadel..(2e hands heb ik liever niet ,,en dat is een lang verhaal waarom niet)
Ik heb dus veel gehoord over de boomopbouw van kentaur,, dat dat gelijk is aan kieffer???
Kentaur is voor mijn budget wel haalbaar dus vandaar dat ik hierna wil uitkijken..

Mijn paard heeft schuine schouders en ietswat hoge doorlopende schoft,, (4 jaar jong) qua bespiering komt er nog wel WAT bij,,,MAAR hij zal nooit een gribaldi worden,, hij is wat rank gebouwd van zichzelf,(volbloedtype),dit om even een idee te krijgen voor welk type paard het zadel bedoeld is..
Zadels die ik tot nu toe gepast heb op hem gingen allen schuiven of klapperen met de juiste boommaat,,,of lagen met teruggesneden kamer (nieuwe rossner) al zowat op de schoft..

Ik hoop dat ik uit dit topic veel informatie kan halen die ik op de zoekfunctie NIET kon vinden..
Bedankt alvast