Ik heb een paard maandjes geleden een tweedehands JC-vzh gekocht bij een zadelmaker. We hadden de pony meegenomen om zadel te passen. Er was slechts één zadel dat in de buurt kwam qua breedte; de zadelmaker zei dat mijn haflinger echt enorm breed is en ik daar erg slecht een zadel voor zou kunnen vinden

Aangezien de pony op dat moment slechts zadelmak was en ik dus alleen even erop heb gezeten om te kijken hoe het zadel lag met iemand erop hadden we al gezegd dat het zadel in de toekomst aangepast zou moeten worden aangezien de pony nog bespieringen zou krijgen en door zou groeien etc. Het zadel lag wat hoog maar met mij erop zakte het zadel wat in en lag het goed.
Sinds een tijdje zag ik wat witte haren door de vacht komen van mijn pony.
De plaats van de witte haren vind ik echter zo vreemd; lichtjes boven op de rug, dus onder de kussens van het zadel zeg maar maar met name onder het zweetblad van het zadel. Hij heeft dus in grove lijnen een getekend zadel op zijn rug zeg maar!

Mijn vraag is dus: waar zal dit aan liggen; zal het zadel knellen en dus wijder gemaakt moeten worden (in combinatie met goed bijvullen)?
Ik heb zelf geen verstand van zadels hoe het ligt etc. dus daar ga ik zeker een ander voor inschakelen. Ik ben gewoon benieuwd waar dit verschijnsel aan zou kunnen liggen, dit praat ook wat gemakkelijker als ik naar de zadelmaker ga.
Zijn er overigens mensen uit Groningen die een zadelmaker kennen die aan huis komt? Ik beschik niet meer over vervoer dus naar de zadelmaker toegaan wordt lastig (heb ook geen E).
Beetje onduidelijk maar kan zo niets duidelijkers vinden, hier een foto van het zadel:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-W6JOVLUA.jpg