euroriding fit 3 zelfde als ainsley fit 3??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

euroriding fit 3 zelfde als ainsley fit 3??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:58

ik heb interesse in een euroriding luxor,maar wie weet of de fit 3 hetzelfde overeen komt als mijn ainsley vanguard fit 3 die goed past op mijn haflinger?

Liselot

Re: euroriding fit 3 zelfde als ainsley fit 3??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:25

bij alle merken verschilt het en ook al komt de fit wel ovreen dan nog in de boom anders opgebouwd en kan de pasvorm van het zadel dus nog heel veel verschillen van je huidige zadel.
de enige optie is goed (laten) passen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:33

mijn ervaring is dat ainsley en stuk smaller valt dan de euroriding zadels...ik heb zelf voor mijn tinker en fjord een euroriding fit 4 en een fit 5, en een vriendin heeft voor haar haf ook fit 4. denk dat fit 3 sowiezo te smal gaat zijn voor een haflinger

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:52

lonnie schreef:
mijn ervaring is dat ainsley en stuk smaller valt dan de euroriding zadels...ik heb zelf voor mijn tinker en fjord een euroriding fit 4 en een fit 5, en een vriendin heeft voor haar haf ook fit 4. denk dat fit 3 sowiezo te smal gaat zijn voor een haflinger

mm,oke.

mijn zus had een megabreed paard van bijna 1.70m en had ook de euroriding fit 4.daarom dacht ik eigenlijk dat fit 3 misschien overeen kon komen.
mijn haf is maar 1.40 en tussen modern en luxe in en heeft nu dus een passend fit 3 ainsley.

ik wist niet dat euroriding ook nog fit 5 had!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:20

mijn fjord is ook heel slank, maar heeft toch echt fit 4 nodig, pas nog helemaa na laten kijken door een zadelmakeren deze bevestigde dit ook. Mijn tinker past een fit 4 en fit 5, deze is ok echt heel rond. Fit 5 wordt tegenwoordig geloof ik ook niet meer gemaakt, heb deze ook al een jaar of 8 inmiddels. omdat ze zo goed bevielen dit jaar de dressuurversie (diamant) gekocht in fit 4 zodat ik deze evt kon laten verbreden naar 5, maar dat was dus niet nodig voor mijn fjord.