zadel schuift

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:31

ik heb een verzorgpaardje wat erg dik is! Als ik op wil stappen schuift het zadel altijd weg!
Heel irritant! Het zadel is dan wel goed aangesingeld. Kan het er aan liggen dat het zadel niet goed ligt omdat ze te dik is?

Groetjes

8nnemiek

Re: zadel schuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:00

Weet je zeker dat het zadel goed ligt?
Schuift het zadel opzij, of naar voren?
Hoeveel te dik is ze, heb je een foto? En heeft het zadel eerder wel goed gelegen, was ze toen smaller?

Bij paardjes met weinig schoft schuiven zadels wel vaker, die van mij heeft dat ook wel. Ik zorg altijd dat ik niet te veel aan het zadel ga hangen, en mee vooral op zijn rug doe opdrukken. In plaats daarvan kun je ook met een krukje opstappen, dat is zelfs veel beter voor de rug van je paard Lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 22:03

ik heb geen foto want ik verzorg haar pas een week. het zadel schuift opzij. Ik kan niet zelf opstappen want dan zit het zadel gewoon op haar zij.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zadel goed ligt. Want er is een hele opening. Als je van de voorkant kijkt, kan je zo door een spleet kijken bijna.
Verder ligt het zadel wel goed, maar moet ze eerst denk afvallen. Ze is namelijk al een jaar of langer niet gereden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:16

Als het zadel zo smal is dat je er bijna doorheen kan kijken dan denk ik niet dat je het zadel passend krijgt als je paardje afvalt, of ze moet al zo gigantisch dik zijn..
Hoe oud is ze? Jonge paarden worden natuurlijk nog een stuk breder in een jaar. Die van mij is drie boommaten gegroeid in twee jaar!
Van wat ik zo hoor denk ik dat het tijd is voor een nieuw zadel Knipoog
Misschien kun je eens een barefoot proberen (of de eigenaar dan), die groeien mee als je paardje breder of smaller wordt.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:51

ja, ze is wel behoorlijk tonnetje rond eigenlijk.
Maar misschien toch maar een nieuw zadel proberen. Als de eigenaar het daar mee eens is.
Want ik denk niet dat dit heel goed is voor de rug?
De eigenaar weet niet precies hoeoud ze is, maar de dierenarts had gezegd rond de 10 jaar.