wie helpt mij uit de brand?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sik

wie helpt mij uit de brand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 13:49

ik heb een klein probleempje. ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn huidige zadel niet meer past (ondanks dat ik het pas een jaar heb, maar goed). ik heb op dit moment 2 paarden, een d-pony en een kwpn'er van 165 (3 jaar).

ik zoek nu een zadel dat op beide paarden gaat passen. het zadel moet sowieso dus een uitgesneden boom hebben. omdat ik een pony heb moet daar een 17,5 inch op, omdat een 18 inch te groot is voor haar. nou past mijn derriére niet zo best in een 17,5 inch. wie heeft de oplossing voor mij? ik heb een passier comet II springzadel erop gehad en dat lag redelyk, maar hy kantelde iets achterover op mijn pony (dat probleem heb ik met mijn oude zadel ook). het zadel moet wel van leer zijn en dus 17,5 inch, VZH of springen maakt niet uit. geen dressuur. heeft iemand een oplossing of goed advies? ik wil namelijk zo gauw mogelyk weer kunnen rijden! welk type zadel zou geschikt kunnen zijn?

MVG!

Lusitana

Re: wie helpt mij uit de brand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:09

Je zult eerste uit moeten vinden wat de boommaat is van beide dieren en als die verschillend is, kunnen ze niet hetzelfde zadel op. Misschien is de oplossing om 2 kunststof zadels te kopen, die zijn niet zo duur, of 2 tweedehandszadels, of 1 zadel, die je het minste gebruikt, van een mindere kwaliteit, maar wel goede pasvorm (ik kan nieuwe zadels aanbieden voor 150 euro , compleet bv) en de ander een betere kwaliteit maar tweedehands ofzo. Het een kwestie van passen en meten.

Overigens is het heel normaal dat een zadel na een jaar niet past op groeiende dieren. Dit gaat dus ook weer gebeuren met een volgens zadel dat je aanschaft, houd daar rekening mee.

Wel goed dat opgemerkt is dat het niet meer past. Dit gebeurd niet altijd.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:22

ik heb nu een kunststof zadel, en wil echt niet weer een kunststof.. de boommaat is een medium van beide paarden. en een zadel met uitgesneden boom zou ze allebei moeten passen. kieffer en passier past dus op beide paarden, maar omdat ik per sé voor mijn pony een 17,5 moet hebben word t moeilijk. een 17,5 van kieffer zit me niet goed waardoor ik mezelf steeds doorij. ik zoek indd een goede kwaliteits 2e hands zadel.. bedankt voor je reactie!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:20

Je zult inderdaad eerst de boommaat moeten hebben van je paard en pony.

Eventueel zou je een bontonderlegger aan kunnen schaffen tot je geld genoeg hebt om een tweede passend zadel aan te schaffen?

Ik zou sowieso voor een tweedehands zadel gaan.
Liever 2 tweedehands a of b merk zadels
dan 1 nieuw a merk toch?

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 17:31

absoluut.. liever een duurdere 2e handse dan een goedkope nieuwe. ik heb er al een bontje onder maar het zadel kanteld zo erg naar achteren dat het echt funest is voor de rug van mn pony.. moeilijk allemaal Lachen

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:36

Ik had vroeger een kiefer aachen.Vond het zelf een super zadel, omdat het op vrij veel aarden goed paste. Maar ik wil je wel het advies geven om heel goed op te letten.Een zadel dat op twee paarden past is prachtig,maar dat is meer een kwestie van geluk dan een doel.Succes..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:46

Ik heb even in je profiel gekeken en denk dat je toch echt veel beter 2 zadels kan kopen! Ze zijn zo verschillend in bouw dat het zadel sowieso op een van de 2 niet goed zal liggen.
Twee goede tweede hands zadels lijkt mij een betere optie.

sik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 18:22

jullie hebben indd gelijk dat de kans dat 1 zadel op deze 2 goed past nihil is. kieffer aachen is indd een heel fyn zadel maar ik rijd mezelf altyd door op kieffers :s erg jammer want ze rijden erg fyn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:52

Ik vind Kieffers vreselijk. Er bestaat wel meer dan Kieffer. Gewoon eens een dag shoppen en op verschillende zadels gaan zitten. Er zij zoveel verschillende pasvormen!