Ik heb vandaag voor de allereerste keer met een hackamore gereden! Omdat mijn paard eender welk bit dat ik tot hiertoe al heb geprobeerd niet bepaald op prijs stelt heb ik een hackamore geprobeerd. Nu doe ik enkel bosritten met voonamelijk lossere teugel en ik hang zowiezo al niet op de teugels dus ik zie hier zeker geen kwaad in. Ik vroeg me alleen af hoe andere hackamore-rijders hun paard reageren. Mijne liep eigenlijk net hetzelfde als met een bit in maar dan zonder het (tegen)getrek vooraan. Ik bedoel, als ik in draf een kleine ophouding maak reageert ze eigenlijk hetzelde als dat ze met een bit doet, niet sneller maar ook niet trager. Hoe is dit bij andere paarden?
En nog een vraagje over de hackamore zelf. Ik weet dat hij zo'n 2 vingers onder het jukbeen moet hangen maar hoe vast doe je dat kinriempje? (het is er één van prenger)
Enne ... zijn er speciale hoofdstellen voor hackamores ofzo of moet ik gewoon een cob size nemen ipv een full size, want met mijn hoofdstel kon ik de bakstukken niet kort genoeg instellen?