Momenteel zitten we met [***] met een singelprobleem. Blijkbaar heeft hij dat in periodes en is er al vanalles geprobeerd. De opties zijn een beetje uitgeput ...
Momenteel ligt hij open voor de singel, dus niet onder de singel ofzo. Hij ligt aan 2 kanten open maar aan 1 kant meer dan aan de andere (aan 1 kant is het eigenlijk bijna niet te zien).
Hij heeft nergens last van, met rijden loopt hij beter dan ooit tevoren, hij is vrolijk en blij (wil bv. graag vertrekken en staat niet meer te slapen bij het opzadelen) en je kan er gewoon aankomen of met een zweetmes over of .... Je krijgt dan geen reactie. Het doet dus geen pijn, maar er missen wel haren en dat is niet de bedoeling natuurlijk ...
Er zijn al verschillende dingen geprobeerd: wolletje rond de singel, singels met hoesjes rond, verschillende soorten singels qua materiaal, verschillende dikte van de singels .. Niks lijkt te helpen.
Iemand een idee?
Ik moet wel zeggen dat ik nu bij het dressuurzadel heb gemerkt (bij het boomloos weet ik dit niet) dat de singel niet recht onder het zadel hangt. Singel gaat wat naar voren (door zijn dikke buik) en zit dus scheef zeg maar, maar nog steeds niet te ver naar voren (dus niet tegen zijn benen ofzo). Misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft? Zijn daar dan oplossingen voor? (aan de buik wordt gewerkt maar dat gaat niet zo makkelijk