asymmetrische beugels

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_

asymmetrische beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:21

ik ben een beetje op de site van divoza aan het rondkijken, en zie dat ze asymmetrische beugels hebben, die ervoor zorgen dat je voet beter zit,
nuja, ik citeer : "Door het A-symmetrische model wordt de hak automatisch naar beneden en binnenwaarts bewogen."
dit lijkt me wel iets, aangezien ik hier nog altijd wat moeite mee heb.
heeft iemand ervaring met deze beugels?

Lenneke_

Re: asymmetrische beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:26

Ik heb er ervaring mee en die is niet zo best.
Ik kreeg hele zere enkels doordat je voet in een houding wordt gedwongen.

Ik denk dat je beter goed op je houding en zit kan letten ipv het met allerlei hulpmiddeltjes goed wil krijgen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:34

Ik heb er ook ervaring mee. Ik heb er zelf jaren lang mee gereden. Mijn moeder en mijn zusje rijden er nog steeds mee, en het bevalt ons onwijs goed. Lachen
Het is als het ware een extra hulpje wat betreft je beenligging.

@Lenneke, dat is per persoon verschillend. Het kan ook wezen dat je de beugels verkeerd om gedragen hebt waardoor er pijn aan je enkels is ontstaan.

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:50

Ik heb ook jaren met deze beugels gereden en er hele goede ervaringen mee. Je voet zit hierdoor rechter in de beugel aangezien de beugels al recht hangen.

Vanwege een ongeluk rijd ik nu met aangepast beugels met vering erin en gebruik ik ze niet meer, maar niet vanwege het niet fijn zijn van de beugels.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:56

Ik rijd nu al een aantal jaar met deze beugels en ik vind ze erg fijn. Je merkt het verschil met gewone beugels wel, maar niet enorm vind ik. Ik weet niet of ik ze weer zou kopen, omdat je dus zo weinig verschil merkt.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:57

bij mijn vorige verzorgpaardje hingen ze ook aan het zadel. Ikzelf heb ze niet zo verschrikkelijk nodig, maar het rijdt prima.
Als je beenligging al goed is merk je er eigenlijk niets van, maar kan me voorstellen dat het wel goed helpt omdat je toch een beetje gedwongen wordt het goed te doen.

@lenneke, of jouw beenligging is zo anders (dan correct) dat je gewoon spierpijn kreeg. Als ik bijv. ineens met mijn tenen naar buiten gedwongen zou worden te gaan rijden zou ik dat ook krijgen denk ik. (als voorbeeldje hoor)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:42

Ik heb ook een verzorgpaard gehad waar zulke beugels aan het zadel hingen, maar ik heb het eerste beste oude zadel daar gepakt en de beugels verwisseld, want ik vond het een ramp!
Zelf had ik ook wel redelijke 'kapstokken', maar dat is erg verminderd sinds ik er sowieso in stap altijd zelf op let en anders mijn instructrice wel begint te 'bleren'.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:49

Ik heb er ook mee gereden maar vond niet dat het de been ligging echt bevordert. Voorheen reed ik ook altijd met schuine blokjes maar dat doe ik tegenwoordig ook niet meer. Leuk al die hulpmiddelen maar ze zijn niet werkzaam is mijn ervaring Knipoog

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:52

ik rijd er nu een jaar mee en ik vind het heel prettig. Ik heb lange benen en het helpt me wat beter met m'n houding om te zorgen dat ik geen slingerbenen krijg. t is gewoon echt een hulpmiddeltje, maar t meeste moet toch van jezelf komen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:07

Ik rij er ook al een hele poos mee, maar om nou te zeggen dat het echt helpt... ja wel een beetje, maar je moet zelf ook wel zorgen dat je geen kapstokken hebt!! En hakken uitdrukken moet je echt zelf doen!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:11

Het hangt ook een beetje af van de combinatie van je zadel / paard en jezelf , en hoe je ze eraan hangt , of ze fijn zijn.

Precies dezelfde combinatie is voor de ene ruiter superfijn , voor de ander een ramp , en weer een ander merkt weinig verschil.

Of je merkt weinig verschil , totdat je weer eens met normale beugels gaat rijden en jezelf dan ineens rotschrikt van het totaal andere gevoel Haha!

Mocht iemand een paar a-symmetrische beugels willen kopen , ik heb nog 4 paar splinternieuwe liggen die voor een zachte prijs wegmogen omdat ik ze niet zelf in het assortiment heb. Was een test-aankoop maar ik ga er niet mee verder Knipoog

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 20:41

welja, ik wil ze wel hebben! enige vervelende is dat ik in belgië woon..

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:17

misschien eerst eens schuine blokjes in je beugel proberen?
Denk dat dat een aardige indicatie is of je het prettig vind rijden of niet. En wat goedkoper dan nieuwe beugels. Lachen
Ik vind het persoonlijk he-le-maal niks.

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:36

maar ik ben bang dat er dan meer kans is dat je voet vast blijft steken in de beugel, omdat de oppervlakte verkleint wordt, met van die schuine blokjes, of is hier niet zoveel kans toe?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:55

die blokjes dat kan prima hoor, die nemen niet zo veel ruimte in en ik neem aan dat je beugel ruim genoeg zit.
(iig als het blokje ze te krap maak moet je zowiso aan grotere beugels gaan denken Knipoog )

het is alleen niet zo dat die blokjes je helpen je hakker netjes uit te drukken en dat schijnen die beugels wel te doen. De blokjes helpen je alleen ietsje je tenen naar binnen te houden.