Ik zoek een betaalbaar bruin dressuurzadel. Het moet donkerbruin zijn, mag tweekleurig zijn. Het liefst een goede tweedehands. Op marktplaats worden heel weinig bruine dressuurzadels aangeboden, hebben jullie misschien tips voor welk merk ik kan zoeken? En wat vinden jullie van die hele oude modellen dressuurzadels van een goed merk, zijn dat nog goede zadels?
Ik kan voor je vragen ,maar bij mijn vz paarden ligt nog een keurig 2 kleurig bruine county competitener springtree dressuur zadel,hij lag niet lekker op de fries die ik rijdt maar is in perfecte staat,mocht je interesse hebben kun je me pm e
Naam: Stubben Scandica Type: Dressuur Kleur: D.bruin Inch: 17" Boommmaat Medium (31/32cm) Prijs: 650,00 Staat: Goed Af te halen bij filiaal: Zoetermeer (dus bij de Divoza in Zoetermeer).
De dressuurzadels van Rossner zijn inderdaad nu wel in het bruin te verkrijgen. Maar ik denk niet dat ze al tweedehands verkrijgbaar zijn.
Ik lees altijd hele goede verhalen over de oude KN's van voor bouwjaar 1996 of 1997. Maar over het algemeen zijn die zadels altijd zwart. Ik denk dat je er gewoon tegenaan moet lopen. Een advertentie op MP en/of op Bokt en zelf de sites in de gaten houden. Meer kun je niet doen. Soms wordt er ook nog wel eens een oude Stübben in 't bruin aangeboden.
PB anders #Ymke# eens. Misschien dat zij nog wat weet. Zij heeft ook alles in 't bruin.
Maar 't is net als met nieuwe zadels... het moet passen. Succes met je zoektocht.
Mick ik zag dat Patrick (Harmelen) een bruine KN 2e hands had liggen, hij zelf is niet de betrouwbaarste, maar als je even past e.d kan er niet veel mis gaan (en het zadel ff goed checked)
als je die stubben scandica in het bruin kan krijgen snel doen voor ik hem voor je wegkoop:P nee geintje een is genoeg maar als ik jou was zou ik die zeker proberen. Ligt super op heel veel paarden en zit als een huis. tot nu toe iedereen die op mijn zadel heeft gezeten is er compleet verliefd op. Onzin dat het hard is, maar ik zou zeggen probeer het en ik beloof je dat je nooit meer anders wilt.
Kijk eens op marktplaats en dan stubben, zijn vaak oudere zadels maar wel heel goed, ik heb een stubben gekocht voor 140 euro en aan laten passen door mijn zadelmaker was in totaal +- 300 euro kwijt
Ik zit inderdaad serieus te denken aan een vrij oud zadel, maar van een goed bewezen merk. Dat heeft ook wel wat
Mijn budget ligt eigenlijk rond de 350-400 euro.
Dan ben ik bang dat je niet anders kan dan een ouder zadel. Die zijn meestal bruin en wel goed te vinden. Heb je een iets hoger budget heb je gewoon veel meer keuze. B.v. kentaur vind je veel 2e hands in het bruin. Maar nieuw zijn die ook al rond de 700,- misschien een idee om verder te sparen en een zadel te kiezen die helemaal is zoals jij fijn vind?..
@ Ymke: Ik vind kentaur dus helemaal niet in het bruin op marktplaats bijvoorbeeld. Op zich zou 400 euro geen slechte prijs zijn voor een 2ehands kentaur... Rond welke prijs zitten de 2ehands zadels die jij te koop weet?
ik heb een kentaur aangeboden gekregen, een bruine. Ik zal eens zoeken wie dat geweest is. Ik weet een aantal zadels te koop, maar die liggen allemaal boven jou budget.