schurend sjabrak

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

schurend sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 11:03

Sinds 2 weken heb ik een nieuw sjabrak gekocht voor mijn haf. Tis een katoenen sjabrak in de vorm van mijn dressuurzadel, gekocht bij divoza van t eigen merk. Ziet er heel mooi uit en is goed van dikte. Nu t probleem, het sjabrak schuurt. Net achter haar schouder zitten aan beide kanten een schuurplek. Mijn andere dekje, zon grote van HH heeft hier geen last van. Moet ik nu t andere dekje er weer op doen of kan ik misschien iets aan t sjabrakje veranderen waardoor t niet meer schuurt. Voor de rest past t sjabrakje echt super, geen drukplekken op de rug of schoft, echt alleen op die onlogische plek net achter de schouder.

maximee

Re: schurend sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:44

Het klinkt misschien heel erg stom maar heb je ooit is gehoort van 'Leukoplast'
Dat is een soort van witte 'pleister' met een zachte kant dat vaak wordt gebruikt in broeken als er labeltjes van af zijn geknipt zodat ze niet meer schuren.

Misschien kun je dat op de schuurplekken 'tapen' Knipoog
Je kunt het zo bij de kruitvat e.d kopen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 23:01

Das een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik was al bang dat ik met naald en draad aan de gang moest, ben ik dus niet zo handig in. Ik ga t zeker proberen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:11

Citaat:
maar heb je ooit is gehoort van 'Leukoplast

Ik denk dat je leukopor bedoelt, leukoplast is namelijk van dat stugge, bruine hechtpleister.
Je zou leukopor kunnen proberen, maar kijk eerst eens kritisch naar de pasvorm onder het zadel. past het wel? sommige dekjes zullen nou een maal altijd blijven trekken, en dan helpt leuko je ook niet meer....
Misschien doe je het wel, maar het helpt vaak ook om het shabrakje goed omhoog te trekken in de kamer van het zadel.

succes er mee!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:43

Ik zou de andere pad er terug onderleggen en wachten tot het 'genezen' is, dan pas zou ik proberen iets aan dat nieuwe dekje te doen en het terug te proberen.

_Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:36

Je kunt ook gewone pleisters nemen, die zijn nog zachter dan leukopor. Maar ik denk wel dat Mandyke gelijk heeft en je beter eerst het andere terug eronder kunt leggen totdat het 'genezen' is.

Succes ermee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:58

Misschien accepteren (hoe leuk ook) dat het dekje blijkbaar vanwege vorm of materiaal niet goed ligt?

Eerlijk gezegd lijkt het me voor je paard niet prettig om te lopen met een schurend sjabrakje. Toch verplaatst het zich blijkbaar, dat zal het met leukoplast e.d. blijven doen alleen wordt de irritatie minder zichtbaar..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:00

Het dekje wegdoen en een nieuwe halen!!
Waarom zou je er mee doorprutsen als het duidelijk niet goed ligt?

marieke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:38

Je kunt beter je dekje gaan ruilen voor eentje die niet schuurt. Dat sjabrak schuurt vandaag, morgen maar over drie maanden ook nog, en dan gebruik je hem niet meer want dan ben je er poepflauw van. Er zijn inmiddels tienduizend soorten, dus er zit vast wel eentje bij die erop lijkt en die wel goed is!

Succes! Pling