boom verwisselen wintec

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

boom verwisselen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:34

Vandaag een nieuwe wintec gekocht voor mijn trekpaardmerrie. Er zat een medium (zwarte boom) in en die hebben we vervangen voor de witte (extra wijde boom). De boommaat is gewoon perfect. Alleen sluiten de kussens niet mooi aan op de rug. En uiteraard gaat hij dan ook klapperen als ik erop zit. Ik heb direct de verkoper gebelt. Met de mededeling dat het zadel dus klappert en in mijn ogen dus gewoon niet past. Nu zei hij tegen mij dat dat kan komen door dat het zadel zich nog niet helemaal heeft gevormd naar de nieuwe boom die erin zit. En dat daarom het zadel dus ook nog niet helemaal goed ligt. En dat ik er maar een bontje onder moet gooien Hamer
Ik heb hem dus ook even gepast met bontje. Toen lag ie al een stuk beter. Maar zeker met een nieuw zadel wil ik hem gewoon gelijk goed passend hebben. Ik laat daarom ook volgende week de zadelmaker komen en tot die tijd rijden we niet of zonder zadel.

Dat een zadel zich moet vormen snap ik. Maar kan het zo zijn dat het zadel zich nog moet aanpassen aan de nieuwe boom en dat na een week dus niet meer klappert? En dat ik in die tussentijd maar een bontje moet gebruiken?

unamie

Re: boom verwisselen wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:51

Zodra je het kopijzer verwisseld, trekt de vulling rond
En moet je dus ook de vulling aanpassen
Wat de zadelverkoper zegt is onzin, en zadel kan niet "vanzelf gaan passen"

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:02

Ik zou even een zadelmaker laten komen en als hij niet passend te maken is zal het helaas verder zoeken zijn naar een nieuw zadel?
Het verbaast me wel dat die witte boom bij jou past op je trekpaard, ik had er zo een voor m'n New Forest pony en die was nog niet breed genoeg...
Ik ga me morgen de wintec wide aanschaffen Lachen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 22:51

Jep de witte boom past perfect op mijn trekpaard. Maar dan heb ik ook geen rond/breed trekpaard en ze heeft ook iets schoft. Ze past ook de kentaur met boommaat 3/4 en die zijn voor de iets zwaardere kwpners.
@Unamie Dat een zadel zich aan moet passen aan de bredere boom leek me wel logisch. Hoe leg ik dat uit. Dat het zadel toch moet gaan staan na de bredere boom.
Maar het leek mij inderdaad ook sterk dat het zadel door het veranderen van de boom het zadel tijdens gebruik nog gaat zakken aan de voorkant. En dus het klapperen voor komt.
Laat zoals ik in beginpost al staat volgende week de zadelmaker het zadel nog controleren.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:00

Dit is echt onzin wat de verkoper zegt. Ik heb mijn Wintec 2000 toch aan jou verkocht? Die kreeg ik op mijn pony ook voor geen beter passend, al hoewel de boom wel goed was. Ze kunnen Wintec zadels trouwens wel opvullen, maar het moet niet al te veel zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:06

ik had zelfde probleem, maar bij mij kwam het omdat de boom nog niet goed was, zadel lag voren te hoog
,maar dat zadel naar kopijzer moet gaan zitten is onzin

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 14:26

Mijn instructrice heeft er vandaag naar gekeken. Dekussens onder het zadel passen ook niet. Ik laat volgende week de zadelmaker komen om het te bekijken. Kan hij er niets mee. gaat het zadel gewoon weer terug. De verkoper wilde deze week ook komen kijken. Maar laat liever eerst mijn zadelmaker kijken. Voor ik weer allerlei onzin krijg.

Edit:Wintec wide hadden ze niet op voorraad en heb toen maar de 500 mee genomen om te passen. De wintec wide is er toch ook in dressuur. Dan laat ik die maar bestellen. En ruil ik hem om. Is denk ik wel beter ze is nu pas 4 en ze gaat natuurlijk nog groeien. En wijder als wit kan er bij deze niet in.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:22

Wintec wide hebben ze helaas nog niet in dressuur... De pasvorm kan mssn wel beter zijn voor je paard.
De kussens staat ook veel breder uit elkaar en het heeft een V singel systeem, de rode en de witte boom van de gewone wintecs passen er ook nog in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:33

wintec wide is alleen in vz

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 15:18

Oo das wat minder dat ze die alleen in vzh hadden. Dacht dat ze inmidels er ook waren in dressuur.
Weet een van jullie toevallig of die er wel aan zitten te komen? Ben stik verwend en op een vzh kan ik niet lekker rijden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 08:04

Waarom probeer je geen thorowgood of heb je geen dealer in de buurt zitten?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 18:14

Zijn die ook zo breed te verkrijgen? Ik weet dat we een dealer hadden. Die heeft ze uit het asortiment gegooid. Maar er zal vast wel een andere ruitersportzaak hier in de buurt ze ook verkopen denk ik.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:48

felicity schreef:
Zijn die ook zo breed te verkrijgen? Ik weet dat we een dealer hadden. Die heeft ze uit het asortiment gegooid. Maar er zal vast wel een andere ruitersportzaak hier in de buurt ze ook verkopen denk ik.

Ik heb voor mijn pony een cob type (op de site noemen ze het haflinger zie ik) in maat wijd en ze gaan tot XX-wijd. Verder kun je ze nog iets aanpassen dmv fish. Anders moet je even op de site kijken. http://www.thorowgood.nl

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:39

Dankjewel voor de link.
Het is alleen niet meer nodig. Van de week is de zadelmaker geweest. En het probleem zat in de kussens. Dat is nu aangepast en ligt ie veel beter. Maar ze zadelmaker zei ook door dat het wol gevulde kussens zijn en het zadel nieuw is gaat dat ook nog iets vormen.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:25

Terug naar de verkoper of naar een goede zadelmaker..

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:25

je had het al opgelost las ik net.. haha Knipoog gelukkig maar!