iemand ervaring met de mozart 2(zadel van BR)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ieleoor

iemand ervaring met de mozart 2(zadel van BR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 16:12

hallo,ik heb een friesje die net beleerd is,ik heb een nieuw zadel gekocht.
de mozart2 van BR.
ik heb op op het zadel gezeten op zo n bok,het zat lekker!!
mijn paard was op dat moment nog niet zadel mak ,dus heb t wel gepast en mee laten draven etc,
en het lag prima!!
mijn paard is een maand weggeweest en dat ik haar terug kreeg is dit zadel erop gegaan.
het ligt nog steeds heel erg goed op haar rug ,alleen ik kan het er niet mee worden.
ik glij alle kanten op (nou ben ik ook wintec gewend,maar heb ook op andere nieuwe leren zadels gezeten waar ik dit probleem dus echt niet op had).ligt het nu aan mij of hebben meer mensen die ervaring???
van zo n prijs mag je toch echt wel wat verwachten zou je zeggen......

__PSM__

Re: iemand ervaring met de mozart 2(zadel van BR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:52

Kan het niet zijn dat dit zadel net te groot of juist net te klein voor jou is??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:25

Ik heb zelf de Mozart dressuur (eerste versie denk ik ?)
Ik vind het een super zadel, maar ik moest er wel heel erg aan wennen. Na 2/3 weken ging ik er echt lekker mee rijden, en nu wil ik niets anders meer.
Heb nu ook een BR springzadel besteld.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:29

__PSM__ schreef:
Kan het niet zijn dat dit zadel net te groot of juist net te klein voor jou is??

nee dat zit wel goed !!kan me zit er alleen niet in vinden

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:31

Saffier schreef:
Ik heb zelf de Mozart dressuur (eerste versie denk ik ?)
Ik vind het een super zadel, maar ik moest er wel heel erg aan wennen. Na 2/3 weken ging ik er echt lekker mee rijden, en nu wil ik niets anders meer.
Heb nu ook een BR springzadel besteld.

oke ,dus misschien gewoon even doorzetten??
maar als ik dan op een ander zadel ga zitten is t gelijk goed,en daarom baal ik zo.
ik rij natuurlijk net op me paard en als je dan zit te k lote met je zit is dat niet erg fijnn voor t paard !!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:39

Ik heb het ook gehad. Ik heb zelf een bates zadel met vlakke zit en geen wrong. Ik kocht toen een euroriding veelzeidigheidszadel richting dressuur. Dat zadel had een diepe zit en veel wrong. Ik kon er niet aan wennen. Ik schoof ook alle kanten op, mijn evenwicht, gevoel was helemaal weg. In stap ging het wel maar in draf en galop had ik het idee dat ik er af rolde. Heb dat zadel daarom ook naar 6 rij-uren verkocht. En een wintec 500 gekocht. Die leek kwa zit het meest op de bates die ik al had. En daar reed ik ook zo mee weg.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 20:06

felicity schreef:
Ik heb het ook gehad. Ik heb zelf een bates zadel met vlakke zit en geen wrong. Ik kocht toen een euroriding veelzeidigheidszadel richting dressuur. Dat zadel had een diepe zit en veel wrong. Ik kon er niet aan wennen. Ik schoof ook alle kanten op, mijn evenwicht, gevoel was helemaal weg. In stap ging het wel maar in draf en galop had ik het idee dat ik er af rolde. Heb dat zadel daarom ook naar 6 rij-uren verkocht. En een wintec 500 gekocht. Die leek kwa zit het meest op de bates die ik al had. En daar reed ik ook zo mee weg.

ik ben dus niet de enige!!!gelukkig
ja ik voel me net een beginner terwijl ik van mezelf een hele vaste zit heb.
ik denk dat ik dan inderdaad toch maar weer naar een wintec over moet gaan,ik heb daar nooit problemen mee gehad.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:03

Het is inderdaad heel herkenbaar. Mijn paard werd er ook heel chagerijnig van. Door dat ik alle kanten opging en het 'gevoel' evenwicht kwijt was. Kon ik haar ook niet de goede hulpen geven.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:02

felicity schreef:
Het is inderdaad heel herkenbaar. Mijn paard werd er ook heel chagerijnig van. Door dat ik alle kanten opging en het 'gevoel' evenwicht kwijt was. Kon ik haar ook niet de goede hulpen geven.

ja precies!!!en die van mij is natuurlijk net onder t zadel ,dus dat kan je dan niet hebben...