Springschoenen met bont, hoeveel ruimte over?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Springschoenen met bont, hoeveel ruimte over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:14

Ik heb vandeweek springschoenen gekocht voor Pride om te gebruiken bij het losgooien, longeren en springen, ze tikt zichzelf nogal eens aan.

Heb gekozen voor de HH Merino, dus de neoprene/leatherlook met bontrandje. Even gepast maar als ik ergens geen verstand van heb is het daar wel van Vork
Als ik het klittenband goed vast heb zitten sluiten ze om de kroonrand heen, kan nog 1 vinger tussen.
Het deel op de hoef sluit bijna aan. Heb er niet mee gereden oid omdat ik er A) Geen verstand van heb of ze goed zitten en B) ze anders niet meer kan ruilen.
Zelf neig ik naar een maatje groter (Heb nu een M, zou dan een L zijn?), iemand die hier wél verstand van heeft? Clown

Daisies

Re: Springschoenen met bont, hoeveel ruimte over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:33

Te strakke springschoenen gaan knellen, ik heb ze vaak liever iets ruim, maar ze moeten ook weer niet gaan schuiven natuurlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:22

Ik heb ze liever ook wat ruimer dan 1 vingertje. Mijn springschoene met bont sluiten aan als ik hem gewono vast heb (klittenband valt helemaal samen) maar vind ik ze te strak zitten. Vandaar dat ik de klitteband maar voor de helft vast heb zal maar zeggen. Net wat meer ruimte.

Zo snel draaien springschoenen niet, zeker die met bont gaat het draaien wat lastiger.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:39

Die optie heb ik ook nog Tancreda, maar leek me dat ze dan sneller los gaan oid?
Ik wete niet of M met L nog veel scheelt?
Heb je toevallig een foto toevallig ter inschatting?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:20

Hoe zit de sluiting bij de springschoenen die jij hebt? Ik heb kentaur, en heb je een gewone klitteband sluiting, maar met een extra klittenband erover. Eigenlijk een beetje het idee dat je bij peesbeschermers ook hebt. Sneller los valt daardoor waarschijnlijk wel mee. Het klitteband is (nu iig nog) sterk genoeg om ook half om half het goed te houden.

Of M en L veel scheelt weet ik niet... Ik heb van mijn springschoenen helaas geen duidelijke foto van hoe ze vallen. Daarnaast kan het qua merk ook flink verschillen. Ik heb in korte tijd 3 verschillende soorten springschoenen aangeschaft, allen andere merken. de Kentaur zitten goed, Norton was de L te klein en de merkloze plastic dingen vallen weer heel ruim en sluiten absoluut niet in de koot aan.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:08

Ik heb ook zo'n dubbele zegmaar, dus onder vastplakken en boven eroverheen Lachen

Zal morgen ook eens aan mn instructrice vragen dan kan ze het live zien, dat praat toch altijd een stukje hendiger Haha!