bittenpas service

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sanneke85

bittenpas service

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:19

hoi,
ik heb al zo vaak problemen gehoort met het uitproberen van bitten.
een zadel kun je uitproberen maar bitten moet je of via kennissen aankomen.
of gewoon duur aanschaffen en hope dat het iets is.

zien jullie het zitten dat je bitten een week kan testen of het werkt, want na een dag weet je nooit zeker of het het juiste bit is voor jouw paard???

hopelijk krijg ik reactie van jullie.. alvast bedankt

sandra

Coconut

Re: bittenpas service

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:22

Bitten kun je onder andere testen bij Stal Foxan in Kuinre, zij helpen je een geschikt bit te zoeken en als een bit niet lekker past dan krijg je een andere.

Klanten waren daar erg tevreden over, natuurlijk heel fijn dat je ook een bit kunt proberen! Veel winkels doen dit niet ivm de hygiene, of je het bit nou goed schoonmaakt of niet, ze vinden dat niet zo'n fijn idee. Paard heeft het bit toch in zijn mond en dan moet een ander paard het weer in....

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:11

Ik heb het gewoon aan iemand gevraagd die al heel lang met paarden bezig is. Die kwam dan even naar mijn pensionpaard kijken en die heeft me een maat gezegd en het bitje was goed Haha! , heb jij niemand waar je hulp aan zou kunnen vragen?

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:18

opzich zo gek is het nog niet maar heb er helaas nooit van gehoord. het zou wel handig zijn want ik zoen nogsteeds een geschikt bitje voor het paard dat ik nu rijd omdat ze op een bit van Normaal ijzer(?) niet goed reageert. en eht zou wel fijn zijn om dat eerst te proberen ipv. meteen een bit van aurigan te gaan kopen voor 180 euro en er dan achter komen dat eht ook neit werkt.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:22

Bij ons bij de ruitersport zaak. kun je sprengerbitten huren voor een week om te kijken of je het wat vind.
Omdat dit erg dure bitten zijn is dat wel heel fijn.
Ik heb het zelf ook gedaan en uiteindelijk dat bit gekocht.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:37

Ik zou dat ook wel willen. Ik heb een luxe belgisch trekpaard. En heb nu een mylerbit die erg goed bevalt maar die is iets te klein. Dus ik ben opzoek naar een maat groter (15.5) maar daar zijn alleen maar stangen van te vinden of hele dure bitten. Ik heb haar altijd gereden met die myler level 1 en weet dus niet hoe ze reageert op een ander bit. En om nu gelijk een stang erin te hangen vind ik dus helemaal niets.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:46

_Skess_ schreef:
Bitten kun je onder andere testen bij Stal Foxan in Kuinre, zij helpen je een geschikt bit te zoeken en als een bit niet lekker past dan krijg je een andere.

Klanten waren daar erg tevreden over, natuurlijk heel fijn dat je ook een bit kunt proberen! Veel winkels doen dit niet ivm de hygiene, of je het bit nou goed schoonmaakt of niet, ze vinden dat niet zo'n fijn idee. Paard heeft het bit toch in zijn mond en dan moet een ander paard het weer in....

Geloof me, daar zit je paard écht niet mee hoor Haha!.
En het is dan handiger om van elk bit 1 'test-model' te maken, die je eventueel later nog kunt verkopen tegen een schappelijke prijs, lijkt mij.
Ik zou er wel gebruik van maken, vind het ook heel moeilijk een goed bit te vinden.