Wanneer laten opvullen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Wanneer laten opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:49

Wanneer moet je je zadel laten opvullen? Kan iemand dat mischien laten zien met foto's ofzo? Ik heb mijn zadel pas geleden 2 keer laten opvullen (omdat die na de eerste keer nog niet helemaal goed lag), maar ik weet dus niet wanneer die weer opgevuld moet worden. Ik heb een night rider veelzeidigheidszadel en iemand zei dat night rider zadels vaak opgevuld moeten worden.. is dat echt zo?

UpDate_

Re: Wanneer laten opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:02

Je kan het voelen of een zadel opgevuld moet worden, dan komen er zachte bobbels in...soort kuiltjes. Maar je kan je zadel ook op laten vullen omdat het niet meer zo mooi ligt. Ik weet niet of night rider zadels vaker opgevuld moeten worden. Ik heb er in ieder geval nog nooit eerder van gehoord

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:07

Oke, maar kun je het ook nog op een andere manier merken? Want ik voelde niks en toch was die eerste keer wel hard nodig dat die werd opgevuld..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:12

Ik weet dit zelf ook niet zo goed ...Idd je kan het voelen als er van die bobbels inkomen ...
Veder weet ik het ook niet ...Ik weet het bij mijn zadel ook niet ...Heb ook die indruk dat mijn zadel niet goed ligt en ik weet niet waaraan het ligt ...Ik ga een zadelmaker laten komen ...
Mss kan jij dat ook doen ? Die zal het je wel weten te zeggen of het nodig is of niet ...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:17

Het beste kun je je zadel jaarlijks door een goede zadelmaker laten controleren. Hij kijkt dan of het opgevuld moet worden maar ook of er losse naadjes zijn en of het zadel nog goed ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:20

Ik denk niet dat Knight-riders vaker opgevuld moeten worden ,dat ligt toch aan je vulling?Mijn zadelmaker gebruikt wol.
Je moet gewoon zien of je zadel nog goed ligt en je geen bolletjes in je zadel voelt dan is je vulling namelijk vervilt.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:22

Oke, ik denk dat ik mijn zadel over een paar maanden nog een keer laat nakijken voor de zekerheid.. Ik denk toch dat ik dat zelf niet echt ga merken Bloos

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:27

ik merk het zelf meestal ook niet, maar ik ga altijd 1 keer pe rhalf jaar met de paarden naar de zadel maker, zodat hij even kan kijken of de zadels goed liggen zo niet veranderd hij het nodige er aan. Ik hoor erg vaak dat mensen altijd maar die zadels willlen opvullen als ze vinden dat ie neit lekker licht, maar het kan ook andere oorzaken hebben. dus laat niet te snel je zadel opvullen als jij hem niet mee rlekker vind liggen, kijk eerst verder!

edit: dit is niet voor jou bedoeld, over dat je eerst verder moet kijken, maar vooral over het algemeen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:06

als je compleet nieuwe vulling hebt gekregen, moet dit de eerste keer opnieuw bekeken worden na ongeveer 20 rij uren. aan de hand daarvan kan je een nieuw advies krijgen. wel gek dat je zadelmaker dit niet heeft gemeld overigens.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 10:42

Bij mij is dit helemaal niet bekeken..?? Bij mij is die gewoon opgevuld en weer teruggegeven.. ik zit nu te denken om een andere zadelmaker even te komen laten kijken, want ik vind dit best vaag. Alleen weet iemand een andere zadelmaker dan van de ruitershop in harmelen in de buurt van Nieuwegein? Bloos