Night rider dressuur zadel??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IvarDonja

Night rider dressuur zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:49

Hallo allemaal.

Ik heb een poosje gelede voor mijn haflinger merrie een roze hoofdstel gekocht, dus ik wou vrijdag even uit mijn werk een extra bitje halen. Mijn 'eigen' ruitersportwinkel was gesloten voor verbouwing dus we besloten door te rijden naar een andere, want ik moest en zou een extra bitje hebben.

Daar aangekomen heb ik al heel m'n handen vol met spullen, een nieuwe dekje, equistar, veerust, een bitje en toen zagen we opeens een leuk zadeltje liggen. Wij kijken zelf eigenlijk haast nooit naar zadels omdat we zelf een wintec pro isabell werth hebben en hier super blij mee zijn, en er dus absoluut geen afstand van kunnen doen. Wel moet hij nodig opgevuld worden en is hij wat aan het slijten ( na 7 jaar lang intensief gebruik ). Hij was maar 195 euro, te doen toch voor een zadel? Het merk was Night Rider, en de man vertelde dat het een broertje van wintec was, omdat de leverancies van wintec alleen nog in frankrijk zit, is de leverancier met een nieuw zadel op de markt gekomen.

Hij was ook van een soort kunststof, en hij bleek ook nog afgeprijst te zijn naar 150 euro. We hebben erop gezeten op de bok, zat goed. We hebben een dressuur variant genomen, op de gok, want hij kent onze pony, en het zou wel passen. Wij naar stal hij paste dus voor geen meter, op Donja leek het net een pony zadeltje.

Nu gaat mijn stiefmoeder dat zadel zometeen terugbrengen en het wintec zadel oplaten vullen, maar nu zit ik te denken moet ik gewoon een zelfde zadel kopen ( dus een night rider ) maar dan in de goede maat, of moet ik het erbij laten zitten.

Heeft iemand ervaring met een night rider? Zoja wat vind je ervan?

En ik vind het ook zo sterk dat hij maar 195 (150) euro kostte!

Oakland1990

Re: Night rider dressuur zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:50

Een maatje groter vragen? De afprijzing kan door het einde van een reeks ofzo. Of laat de zadelmaker eens langs komen.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:52

ik heb net een knight rider zadel gekocht, een neptunus kunststof, ben er heel tevreden over, ik weet niet zeker of de dressuur variant goed is, maar over de mijne ben ik wel tevreden! Als hij mooi ligt, dan zou ik het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:55

Ik heb zelf een knight rider dressuurzadel gehad, moest ongeveer om de 3 maand opgevuld worden. Dus niet bepaald handig. Dus zou gewoon fijn je wintec houden en die laten opvullen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:57

Vind de kwaliteit van die knightrider zadeltjes niet echt om over naar huis toe te schrijven. Verder vond ik ze met rijden aardig glad. Een vriendin van me met de orun cursus had er een en ik kon er echt niet normaal op zitten, glee alle kanten op. Was blij dat ik niet op haar paard hoefte met het examen...

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 09:02

Ojaa dank jullie wel, ik heb hem gister weggebracht en heb het geld laten verekenen met mijn wintec opvullen tegen de tijd koop ik wel een hele nieuwe. bedankt voor de reacties.