Tiger Lederverf

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NoaFleur

Tiger Lederverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:29

Heeft iemand ervaring met dit product?
Momenteel heb ik goedkope HH beugelriemen aan mijn zadel hangen waarvan de zwarte kleur aan het verdwijnen is, nu zag ik bij Divoza deze verf te koop staan en ben benieuwd of dit echt werkt en of het afgeeft of niet. Kan je er ook grote oppervlakte mee verven? Ik heb nl ook nog een ouder zadel wat ik graag zou willen opknappen, voornl de zweetbladen maar dan moet ik dus zeker zijn dat het niet afgeeft op mijn kleding.

UpDate_

Re: Tiger Lederverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:15

een stalgenoot heeft voor een paar weken terrug haar kieffer zadel ook geverft, op het zadel zit nu allemaal streepvorming van het schilderen, en het geeft gigantisch af, zelfs na een paar weken nog!

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:27

Was dat ook met deze verf?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:39

Ik heb met deze verf een bruin hoofdstel zwart geverft, dat bruine hoofdstel was vrij droog, de verf is er mooi ingetrokken, daarna het hoofdstel in de olie en nu is het mooi geworden, maar beugelriemen zou ik niet durven, trouwens die verf is net zo duur als weer een paard goedkope beugelriemen.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:35

Maar als ik nieuwe goedkope beugelriemen koop heb ik weer hetzelfde probleem, dan kan ik beugelriemen blijven kopen. Ik denk dan dat verf goedkoper is, het lijkt me dat je niet zo'n heel flesje op moet gebruiken voor 1 paar beugelriemen te verven.
Maar ik denk dat ik toch nieuwe riemen ga kopen, alleen dan niet van die goedkope rommel Lachen

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:58

NoaFleur schreef:
Was dat ook met deze verf?

volgens mij wel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:00

Die tigerverf verknoeit het leer, maakt het heel droog. Het is heel gemeen spul, volgens mij zit er thinner door, dus een sterk oplosmiddel.
Verder geeft het een blauwachtige waas op het leer en het bladdert er al vrij snel weer af. Ga je het leer na het drogen vetten, dan blijft het stug en droog aanvoelen. Helpt dus niets om je beugelriemen te verfen. En niemand die het ziet toch dat ze verkleurd zijn? Je zit er immers grotendeels met je been over en de rest zie je echt niet

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 17:45

Bijna allemaal negatieve ervaringen dus Lachen Nu weet ik zeker dat ik er niet aan moet beginnen, weggegooid geld. Dank u wel voor de reacties. Lachen
@Germie: Tijdens het rijden ziet niemand het nee, dat klopt, maar ik weet het en het stoort mij. Ik ga nu dus op zoek naar goede beugelriemen die 100% zwart blijven.

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:25

ik zou je zadel gewoon in de ledervet doen Ze hebben ook zwarte ledervet in de winkels die zorgen dat je zadel zwart word
Na 2 uur al berij baar zonder dat het afgeeft:P
die verf zou ik dus niet kopen en beugelriemen invetten met Gliserine zeep te koop bij divoza Gebrui gliserine zeep: Doek nat maken en over de zzeep gaan dan op smeren
Klaar;)
Kuss

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:19

Ik ben een oud zadel aan het proberen op te knappen, het is bruin en ga er met zwart vet overheen word nu hele mooie bruinrode kleur Knipoog

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:54

Ik heb géén problemen gehad met het verven met Tiger lederverf, ik denk dat het veel uitmaakt wat voor soort leer het is! Ik heb de achterkant (boom) van mijn Kieffer dressuurzadel geverfd.
Je moet wel zorgen dat je voordat je verft het leer goed ontvet.
Het blijft inderdaad in het begin wel afgeven, dus het zitvlak durf ik er ook niet mee te doen.
Maar hoe goedkoper de leerkwaliteit, des te poreuzer het leer, des te langer het blijft afgeven.